Wednesday, April 29, 2009

Malaysia Nak Tiru Iowa?

Berita TV1 semalam menyiarkan laporan tentang mahkamah Iowa Amerika meluluskan undang-undang perkahwinan sesama jenis. Yakni golongan homoseksual dan lesbian diberikan hak mereka sebagaimana yang mereka tuntut sebagai kemenangan Hak Asasi Manusia.


Cuba kita renung amaran keras oleh Allah melalui ayat Nya, "Dan Nabi Lut juga (Kami utuskan). Ingatlah ketika ia berkata kepada kaumnya: 'Patutkah kamu melakukan perbuatan yang keji, yang tidak pernah dilakukan oleh seorang pun dari penduduk alam ini sebelum kamu?' (Al-A'raf:80)".

Agama Kristian dan mungkin agama lain turut tidak mengiktiraf perlakuan luar tabii ini. Malah pada tahun 1975, pihak Vatican menyiarkan keputusan bertajuk The Vatican Declaration on Sexual Ethics.

Kandungannya menegaskan: "It (scripture) does attest to the fact that homosexual acts are instrinsically disordered and can in no case be approved of".

Dalam pidato Paus Benediktus XVI pada malam tahun baru 2006, sekali lagi beliau menegaskan
bahawa perbuatan homoseksual adalah terkutuk.

Kemudian mari kita renung maksud kenyataan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Dr Ng Yen Yen bahawa golongan homoseksual boleh menerima bantuan kerajaan sekiranya syarat dipenuhi.

Kenyataan ini jelas mengelirukan kita dan mengganggu sensiviti umat Islam khasnya dan sewajarnya beliau perlu peka dan menghormati sensiviti masyarakat Malaysia amnya.

Katanya lagi," kecenderungan seksual seseorang bukan menjadi faktor untuk menerima bantuan daripada Kementerian. Kementerian juga melihat mereka sama seperti individu lain. Justeru, jika mereka menghadapi sebarang masalah dari aspek kewangan iaitu mempunyai pendapatan kurang RM700 sebulan dan menepati kriteria lain, bantuan akan diberi".

Apa yang dibimbangkan ialah pernyataan Datuk Ng ini berbentuk menyokong golongan homoseksual ini. Tidak keterlaluan dan tidak mustahil jika diramalkan bahawa pada suatu masa golongan gay dan homoseksual di Malaysia juga akan menyusul bertindak menuntut hak-hak mereka dalam perundangan.

Adakah golongan ini telah mendapat pengiktirafan di Malaysia?

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET