Thursday, April 23, 2009

Harga Susu Tepung Naik Lagi

Pagi tadi aku di'kerah' ke Sura Gate Baby Centre Dungun untuk dapatkan susu Sustagen 1 Plus. Bini aku tak tahan anak asyik duk merengek dari tadi, lapar sangat lah tu, aku pun tensyen juga. Walhal semalam dah pun kesana cuma aku ambik jenama lain, bertukar brand lah, pilih yang berharga mudah sket, nak bajet konon... 


Malangnya anak aku tanak habiskan susu jenama baru ni, tak beshh katanya. Lebih malang tak selang beberapa minit anak aku sakit perut lantas berak cair. Aku ingat pesan doktor kalau kes macam tu maknanya susu tak sesuai lah dengan budak tu.

Jadi sekarang Sustagen 1 Plus dalam genggaman aku. Tapi tergamam kejap, tak percaya pun ada, aku fikir tokey kedai ni silap print harga kot. Harga yang tertera ialah RM25.95 sebungkus 650gm. Semalam baru aku belek harga masih RM23.50 sebungkus 650gm. Aduhh mak tensen lagi aku. Bukan tensen sebab takde duit nak bayar tapi tensen pasal harga naik mendadak.

Bayangkanlah kenaikan sebanyak RM2.45 sebungkus atau 10.5%. Ismail Sabri Yaakob kena ikhtiarkan sesuatu, kalau tidak semakin naya lah orang-orang golongan sederhana rendah macam aku ni.

Nak kata minyak naik, setakat ni stabil lagi harganya. padanlah dua minggu lepas bekalan susu jenama ni takde dipasaran Dungun selama tiga minggu. Aku rasa itu satu petanda, ada udang disebalik mee...

BN. Barang Naik. Bila Naik? Baru Naik. Berapa Naik? Banyak Naik.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET