Sunday, April 19, 2009

Cakap Siang Pandang-Pandang IV

Semenjak duamenjak ini gawat diceritakan dikalangan orang awam Dungun tentang kes kecurian motosikal. Sudah lama kes-kes sebegini menyepi dan kini ia aktif kembali.


Paling koman dalam sehari mesti hilang sebuah motosikal. Jenama yang menjadi sasaran utama dan top dalam
senarai ialah model Honda EX5. Kes
kecurian motosikal ini telah berlarutan lebih dari sebulan tapi setakat ini belum ada sebarang tangkapan dibuat.

Tiga sebab mengapa pencuri masih bermaharajalela adalah pertama kemungkinan pemillik motosikal tidak mengutamakan ciri-ciri keselamatan seperti mengunci kenderaannya dengan baik, kedua mungkin sebab tiada laporan kecurian dibuat oleh mangsa dan ketiga mungkin siasatan polis tidak efektif. Kebiasaannya siasatan kes jenayah sebegini dilakukan oleh SB yang didatangkan khas dari Bukit Aman.

Adakah si undercover telah memainkan peranan bagi memastikan kegiatan ini segera dipatahkan atau mereka sibuk bertumpu menyiasat kegiatan pihak politik pembangkang sahaja. Kita amat mengharapkan semoga kes-kes kecurian motosikal ini dapat dibanteras seberapa segera.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET