Thursday, August 13, 2009

Tiang Gol Berharga RM82,539.29

Tiang gol paling mahal dalam dunia. Pasti ramai meneka bahawa tiang gol ini diperbuat daripada emas. Jawapannya salah. Hakikatnya itulah harga untuk sepasang tiang gol hasil kerja seleweng oleh samdol.

Pengerusi Kesatuan Kebangsaan Wartawan Utusan Melayu, Amran Ahmad berkemungkinan besar dipecat pada minggu depan apabila dihadapkan ke bahagian disiplin dan tindakan tatertib.

Ini berikutan tindakan beliau membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung kes tiang gol.

Amran menjadi kontroversi kerana tindakan beraninya melaporkan kepada SPRM mengenai harga tiang gol yang didakwa terlalu mahal.

Beliau meminta isu pembelian set tiang gol merangkumi dua tiang dan pagar halangan yang berharga lebih RM160,000 disiasat.

Menurut satu invois itu, RM82,539.29 dibelanjakan untuk "cantilever steel support & goal post for CW1" dan satu lagi invois bernilai RM85,578.30 untuk "goal post fencing".

Amran berkata, pengurusan akhbar tersebut membeli set tiang gol untuk kegunaan padang bola di kilang percetakan Utusan Melayu (M) Bhd di Seberang Perai, Pulau Pinang pada 2006.

Kalau dah bersekongkol menjadi talibarut Umno maka semua yang berpayungkan Umno sama-sama berperangai taik macam Umno. Utusan Melayu ibarat cermin kepada Umno, apa yang terjadi ini secara totalnya membayangkan itulah sifat Umno.

Malangnya dalam kerajaan Najib Tantuya, undang-undang drakonian menjadi teras tunjang kekuatan Umno. Insan yang benar ikhlas akan menjadi mangsa undang-undang manakala manusia bertopeng syaitan bermaharajalela.

p/s: Cuba tengok filem Scorpion King atau The Mongol, kat situ banyak gambaran undang-undang drakonian.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET