Monday, August 3, 2009

Mung Punye Kerja Rupanya

Aduh la. Rupa pun dah macam penyangak. Dalam Umno ramai muka seiras penyangak macam dia ni malah lebih hodoh pun ada. Selama ni pengundi DUN Kemasik yang mengundi melonjakkan nama dia tertipu, terkelentong, dibohongi mentah-mentah. Dia baham $20,000 pitih haram untuk satu projek (ini yang dikenalpasti, projek lain tak tau la banyak mana ribu rabannya), tapi si cacai yang duk ampu dia dapat la $200 sorang untuk sepenggal.

Seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Terengganu hari ini ditahan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) kerana disyaki menerima rasuah berjumlah RM20,000.

ADUN tersebut, Rosli Othman, 42 ahli dewan undangan negeri kawasan Kemasik dipercayai menerima wang suapan terbabit bagi membolehkan sebuah syarikat mendapat projek lanskap di Kuala Lumpur.

Difahamkan, semasa ditahan kira-kira pukul 9.30 pagi di Kijal, dekat Kemaman, Terengganu, SPRM telah menemui wang tunai RM5,000 pada Rosli.

Ketika ditahan, ADUN berkenaan berada bersama rakannya dan difahamkan beliau telah dibawa ke ibu pejabat SPRM di Putrajaya untuk siasatan lanjut.

Pengarah Siasatan SPRM, Datuk Shukri Abdull, ketika dihubungi, mengesahkan mengenai penahanan ADUN terbabit tetapi enggan mengulas lanjut.

Tetapi kita tunggu dan lihat sejauh mana keberanian SPRM mengenakan hukuman atau mengambil tindakan terhadap pihak gerombolan Haman ini.

Sudoh la tu orang Kemasik weii.. cukuplah dibodohkan Umno/BN selamanya. Benamkan sikap skepstik anda kepada realistik. Hadapi kenyataan, lontarkan jejauh lamunan.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET