Sunday, August 23, 2009

ADUN Lunas Keluar Parti

Fasa 1 rampasan kuasa di Perak, disusuli Fasa ke-2 mengganyang Selangor telah berjaya Umno laksanakan dengan jayanya. Makanan mereka adalah dari kalangan bekas-bekas haprak Umno yang menganggotai PKR dengan disajikan umpanan berupa wang dan material.

Sepertimana kecundangnya Osman Jailu dan Jamaluddin di Perak, PKR Kedah tidak ketinggalan menurut jejak langkah kedua petualang tersebut. Kali ini kawasan kubu kuat PKR Kedah iaitu Padang Serai menerima tamparan hebat apabila ADUN Lunas berpaling tadah.

Isu pengkhianatan PKR Kedah terhadap gagasan Pakatan Rakyat sebenarnya telahpun bermula dari peristiwa PRK Bukit Selambau lagi. Keretakan yang terjadi kini sedang menunggu belah.

Krisis demi krisis melanda PKR, apa sebenarnya matlamat wakil-wakil rakyat PKR?
Adakah untuk membela rakyat yang sekian lama dizalimi Umno/BN atau sekadar untuk membela perut kamu yang kecewa sewaktu di dalam Umno dulu? Celaka.

Walau apa pun diharap agar saki baki ahli dan penyokong PKR yang ada terus istiqomah dengan perjuangan mereka membela nasib rakyat. Sekiranya anda merasa goyah dipersilakan bersama dengan Pas.

KUALA LUMPUR 23 Ogos – Seramai 200 ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) Padang Serai hari ini bertindak keluar parti kerana hilang keyakinan terhadap pucuk pimpinannya dan mendakwa perjuangan parti itu kini tidak seiring dengan matlamat asal penubuhannya.

Keputusan pembubaran bahagian itu diumumkan oleh pemangku ketua bahagiannya, Jamaludin Abu Hassan dalam satu sidang akhbar di Hotel Legend. di sini sebentar tadi.

Turut mengikut jejak sama, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Lunas, Mohd. Radzhi Salleh yang mengumumkan keputusan keluar parti untuk menjadi wakil rakyat bebas

Beliau bagaimanapun tidak melepaskan jawatan selaku ahli exco Kedah yang memegang portfolio pelancongan, pembangunan masyarakat serta sumber tenaga manusia. -Utusan

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET