Sunday, August 16, 2009

Jagoan Arak Berbicara Tentang Arak

Petikan dari sindiran Naib Presiden Pas, YB Salahuddin Ayub bahawa Umno ibarat "ayam jantan berkokok berdegar-degar tapi ekor bergelumang taik".


Dalam Harakah pula memberi ulasan,"Apabila Kerajaan Pakatan Rakyat mengambil alih tampuk pemerintahan, masing-masing pimpinan Umno cuba menjadi 'juara membanteras arak' sehingga mencabar Pas untuk keluar daripada Pakatan Rakyat jika tidak berjaya menyelesaikan isu arak".

Nak tanya Umno cuba senaraikan kat sini nama mereka dari kalangan Pas yang kaki arak. Jawapan aku untuk Umno ringkas sahaja iaitu tatkala Jamaluddin Jarjis meraba seorang pelayan bar yang sedang tuang arak, tidakkah ia sedang mabuk waktu itu? Dengarnya kes tu selesai dengan sekian bayaran untuk pelayan tersebut.

Ikuti rentetan dari dua isu hangat dan tak sepatutnya berlaku angkara sayangnya Umno pada arak (2 cukuplah pasal tak larat nak ulas berjuta lagi kisah cinta Umno dan arak);

1) Timbalan Perdana Menteri, Abdullah Ahmad Badawi membidas tindakan Jais menahan seorang penyanyi kelab malam, Azlina Abas, beserta 24 orang Islam lain di Restoran The Ship, Damansara Utama, tengah malam 10 Jun 2000 dan mendakwa tidak menjadi kesalahan bagi setiap Muslim untuk bekerja di tempat menjual arak.

Komen: Patutlah selepas PakLah menjawat jawatan PM beliau sekonyong-konyong tunduk hormat menyembah di depan tokpekong tugu negara walau Mufti dah cakap perbuatan sedemikian haram di sisi Islam. Usah kata bekerja dipremis arak malah semua kegiatan yang membabitkan arak hatta pam atendan yang kerja mengisi minyak untuk kenderaan pengangkut arak pun tetap haram.

2) Isu serbuan Jawi di Kelab Zouk pada 13 Januari 2005 dan menahan penyanyi Jeslina Hashim 27, dan beberapa pengunjung Islam atas dakwaan meminum arak. Khairy mengkritik tindakan Jawi malah menegur Exco Pemuda, Shamsul Najmi Shamsuddin yang menyokong tindakan Jawi. Khairy mengatakan tindakan Shamsul hanya pandangan peribadi dan bukannya pendirian Pemuda Umno.

Komen: Maaflah kepada insan-insan yang ikhlas berjuang untuk Islam dan Melayu dalam Umno, korang balik awal lah tiada tempat untuk korang dalam Umno. Tengok nasib DSAI sampai lebam kena tibai. Umno hanya lubuk kepada mereka yang bertopeng dan pandai bermuka-muka serta bijak ampu. Malah ulama i.e. Allahyarham Datuk Ishak Baharom yang tiada kaitan dengan Umno pun tapi hanya menegur sikap melampau Umno pun kena taram.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET