Friday, August 14, 2009

MB Ganu Terkilan

Ibarat kata hidung tak mancung pipi tersorong-sorong. Grup 18 kata tak mau tapi kroni MB terdiri daripada para ketua bahagian kata mau. Manakala pimpinan Pusat pula rela dalam paksa memaukan diri untuk AbgMad. Telan mati Umno luah mati Umno.
KUALA TERENGGANU,(Hrkh) - Menteri Besar Terengganu, Dato' Ahmad Said melahirkan rasa terkilan dengan sikap birokrasi kerajaan pusat yang lebih mengutamakan pihak kontraktor dari kerajaan negeri.

Katanya, kerajaan negeri pernah memohon peruntukkan dari 'dana khas' bagi digunakan sendiri oleh pihak Jabatan Kerja Raya (JKR) untuk kerja-kerja menaik taraf jalan raya di Rantau Abang-Dungun.

Menurutnya, permohonan tersebut dibuat bagi menyelesaikan masalah infrastruktur jalan raya yang semakin pesat membangun seiring dengan pembinaan Lebuh raya Pantai Timur (LPT).

"Sebab itu, kita (kerajaan) dari dulu lagi di Rantau Abang-Dungun kita (kerajaan) minta dana khas RM30 juta peruntukkan untuk Jabatan Kerja Raya (JKR) buat sendiri.

"Tapi tidak dapat nok kata macam mana. Kerajaan minta tidak dapat, kontraktor minta dapat,"ujarnya pada sidang media tersebut.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET