Tuesday, May 19, 2009

Bravo Ustaz Azizan

Dia seorang yang cool dan selamba. Lama dah aku mengkagumi dia. Walau tak sehebat arwah Ustaz Fadhil Nor tapi pada perwatakannya ada 'bau-bau bacang' lah. Dia memang hebat apatah lagi berlatarbelakangkan jurusan peguam sivil dan syariah dalam menerajui sebuah negeri. 


Sikap keselambaannya aku puji sewaktu berkunjung ke Baling akhir tahun 2008. Waktu kat Pekan Baling bersebelahan sebuah Taman Selera aku terpandang seseorang yang biasa aku kelihl sedang 'lepak' dengan beberapa orang. Berkopiah, berbaju melayu dan berkain pelikat, memang 'canggih'.

Sekelompok yang sedang sembang dalam kedai yang sama dengan aku berbisik-bisik,"MB kita dah mai tu"... ermm memang benarlah tekaan aku.

Dan kini langkahnya memberi laluan kepada calon yang lebih berkelayakan untuk menyandang jawatan Timbalan Presiden Pas suatu langkah bijak. Kalah menang belakang kira tapi nawaitu dia untuk fokus kepada hal ehwal negerinya adalah sikap yang amat bertanggungjawab.


0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET