Monday, May 25, 2009

Rampasan Kuasa Mula Menjadi Trend

Kita tergamam bila seringkali dihidangkan dikaca TV dengan komentar siri trajedi rampasan kuasa di Thailand, Filipina, Bangladesh, Persekutuan Rusia dan banyak lagi negara bergolak. Dan kini dalam sedar negara kita tidak terkecuali turut sama terkena tempiasnya tapi dalam skala kecil.
Dikaca TV yang auta kerajaan, diperbandingkan kejadian-kejadian rampasan kuasa dan rusuhan-rusuhan kononnya mirip dengan perlakuan huduh pembangkang. Secara langsung pembangkang diburuk-burukkan dan dijaja sebagai peniru perangai buruk negara asing.

Sikap negatif sedemikian kata TV lagi bakal menggugat kemasukan pelaburan asing, menjatuhkan imej dan meranapkan ekonomi negara. Secara tradisi, mangsa untuk segala yang buruk itu semestinya dituding pada pembangkang.
Tuhan Maha Kaya Maha Adil. 
Kat dunia Allah bayar 'cash' setiap pemfitnah dan penyebar fitnah. Pembangkang yang direnyukkan dengan rusuhan dan keganasan rupanya dibalas Allah dengan memperlihatkan keganasan Umno/BN.
Siapa yang rampas kuasa di Perak? Siapa yang merusuh sawan khinzir, mengurung Speaker Dewan, melantik Speaker haram untuk menggosok kerandut MB Haram di DUN Perak?
Dari pelbagai sumber laporan pada hari penamaan calon di Penanti, setiap yang hadir menyedari kelainan berlaku. Suasana begitu aman, tiada provokasi, kurang muka-muka popular FRU, tiada SB yang berlagak, tiada sorakan, tiada 'wave dan tiada..tiada... cukup tenteram...tanpa kehadiran puak-puak Umno/BN.
Jadi secara congaknya sepintas lalu rakyat dapat menilai pihak mana yang menjadi kepala halian a.k.a. samseng selama ni?
Umno telah mencipta sejarah memulakan rampasan kuasa dan pasti sedikit masa akan dihalalkan sebagai suatu budaya baru oleh masyarakat Malaysia. Masyarakat akan mudah terpengaruh sekiranya dipesongkan objektif rampasan oleh media auta mereka sebagai sesuatu yang positif jika dilakukan oleh BN.
Dan hari ini kita membaca dan melihat bagaimana PPP, salah satu komponen minoriti India BN telah meniru langkah Najib untuk menggulingkan ketuanya. Modus operandi sama dengan kaedah di DUN Perak, saling tak tumpah.


Selepas ini moga-moga komponen lain BN terutamanya MCA dan MIC akan mengamalkan tektik dan budaya yang sama dengan Umno jika tidak berpuashati dengan kepimpinan mereka. 
Harapan aku agar jalur-jalur retak BN akan terus melebar dan merekah, jatuh rebah menimpa mereka.
Maka tiadalah dapat mereka bangun lagi.
 

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET