Saturday, May 16, 2009

Jadi Ke Tak Jadi Disember Ning?

Bulan Disember... peristiwa rutin apakah yang hebat di Terengganu? Selain dari ombak yang ganas, banjir yang melimpah? Pastinya Monsoon Cup yang masyhur dihebah-hebah. Rakyat 
Ganu demam lambat kebah. Dan trajedi Paklah dipeteh jatuh rebah.

Fail Deris sudah Abg Mad bongkar. Monsoon Cup yang selama ni hebat diwar-war, apakah masih mekar atau akan Abg Mad bakar? Deris menjadi nanar, pandangan berpinar, wajah seakan pijar. Abg Mad selongkar apa yang sudah Deris buat onar.

Aku belek jadual 2009, kelibat Monsoon Cup tiada lihat oleh pandangan. Aku bukak jadual MC Event, memang ia telah dijadualkan. Antara 1 hingga 6 Disember 2009 itulah tarikh jangkaan.

Heran menerjah difikiran apakah Abg Mad terlupa atau sengaja. Terlupa asbab melayan karenah para seterunya, atau sengaja untuk menutup kebobrokan yang menjadi bualan rakyat jelata.

Meski pun lambat lagi agenda itu, tapi titipan ini sebagai batu tanda. Sekiranya Abg Mad benar ingin berbudi bicara, Monsoon Cup ditiadakan lagi acara, hanya sekadar tinggal nama. Andainya Abg Mad berpura, pandailah rakyat menilainya...

Abg Mad dah bangun dari lena. Tapi tidak dia pasti manakah arah patut dia menghala.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET