Friday, May 22, 2009

Disebalik Simpatisan Ada KeRahmatan

Bermula awal 2009, senario politik negara dihidangkan dengan trajedi kematian beberapa orang YB samada dari pihak BN ataupun PR. Kepada ahli keluarga dan waris yang terlibat, aku mengucapkan berbanyak takziah dan simpati dengan dugaan yang menimpa mereka.


Sesuatu yang berlaku pastinya ada nikmah dan hikmah dari Allah Yang Maha Berkuasa. Kematian para YB memaksa setiap kawasan berkenaan mengadakan suatu Pilihanraya Kecil memandangkan destinasi Pilihanraya Umum 13 masih jauh.

Antara hikmah yang Allah bentangkan untuk setiap PRK adalah tanpa dipaksa setiap ahli parti terutamanya Pembangkang senantiasa bersiap siaga. Tidak leka, tidur dan bermimpi lena menantikan PRU seterusnya.

Tidak seperti masa lalu bilamana majoriti kita lebih kepada politik kedai kopi. Tiada anjakan untuk merealisasikan hasrat pimpinan terutamanya melebarkan sayap keahlian dan penyokong parti.

Sekarang kita dapat melihat banyak sekali perubahan dan pembangunan berlaku dalam Pas. Kesepakatan dan kekuatan ini akan memastikan Islam dan sebuah kerajaan akan dapat ditegakkan sepertimana yang kita hasratkan.

Tak lupa ucapan takziah untuk keluarga PakSu Wei @ YB Ismail Yaakub di atas kepemergian beliau ke rahmatullah.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET