Saturday, May 30, 2009

Serius Boikot Colgate

Aku dah tak sabar dengan Colgate nih. Colgate telah tersenarai antara produk made in usa yang mesti diboikot kerana ia disenaraikan bersama beberapa syarikat talibarut yahudi yang memenggal kepala umat Islam.


Telah banyak diperkatakan tentang keburukan Colgate terhadap agama dan masyarakat seperti kat sini, sini dan sini juga. Cuma adakah kita prihatin dan sedar akan kewujudan berita dan laporan berkenaan.

Colgate pasti amat terkesan dengan boikot yang dijalankan. Aku terperasan dikedai-kedai runcit dan pasaraya terdapat lambakan produk ini. Kerana itulah mereka cuba melakukan promosi agresif serta penetapan harga pada tahap kemampuan semua pengguna.

Anda perasan atau tidak dalam iklan terkini bagaimana colgate telah mengkondem produk ubat gigi halal yang tiada flourida. Apa contoh jenama ubat gigi halal tu? Contoh seperti Mukmin, Halagel, HPA, Sureco. Soalnya siapa pemilik produk halal ni? Sudah pastinya Muslim.

Aku akur itu adalah strategi pengiklanan colgate tetapi dengan mengeksploitasi tentang kualiti produk halal Muslim tanpa flourida bukan suatu kewajaran. Sedangkan sudah melebarluas laporan berkenaan flourida yang beracun dengan segala kesan buruk terhadap pengguna.

Sila rajin-rajinkan tangan anda melayari web berikut untuk menngetahui dan mengenali tentang flourida.


0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET