Thursday, January 21, 2010

Khalid Nak Kena Pelempang Aku

Kenapa ni YB Khalid? Sibuk sangat ke? Tak hormat Ajk bawahan ke? Aku sanjung YB sebagai seorang yang berpersonaliti, berdedikasi, berkredibiliti dan berintergriti.
Tup-tup Ajk PKR Kuala Selangor diterajui YB Khalid komplen itu ini ngokngek sampai tahap perletakan jawatan ramai-ramai sehingga bubar PKR Bahagian Kuala Selangor.

Kekadang aku fed-up lah dengan PKR ni. Tak sekepala sket je terus angkat kaki. Takleh projek mula masam muka kedian tembor lari. PKR tak ada daya tahan, tak ada stamina, berlari 50m dah naik semput, ramai jatuh tergolek pengsan, tak kurang angkat bendera putih keluar dari kumpulan. Happaa raaa PKR...!!

Korang tak tengok ka apa tragedi mutakhir dalam Pas. Sampai bergegar, retak hampir karam kapal Pas kena bedil dengan Umno keparat. Hampir setiap hari barua keparat surat royat meloya dan seangkatannya melempar najis ke halaman Pas. Tapi tak sorang pun termasuk nakhoda, para kelasi dan penumpang kapal Pas lari meinggalkan Pas. Mereka istiqomah dengan serangan dan fitnah luar yang tanpa henti.

Sedih aku mengenangkan insiden demi insiden dalam PKR hatta kes tak puashati terhadap pimpinan pun boleh ambik keputusan drastik meninggalkan pemimpin mereka terkapur-kapur. Kenapa harus buat keputusan tak bijak tu? Kalau pemimpin korang buat lebih kurang, apa lagi?, gunalah kuasa korang untuk taji balik mereka tu.

Saluran kan ada? Jika saluran tak boleh gunapakai, korang gunalah kaedah SULA pulak biar sampai terberak... wakakaka...

Dalam Pas sendiri pun kemain berasap berapi para pimpinan kena taji dek komen dan kritikan dari para ahli, penyokong, bloggers Pas dan bloggers pro-Pas. Tak kurang juga ramai ahli yang tak sebulu dengan pimpinan sebab bukan semua pimpinan Pas ni berada di landasan sikap dan fe'el yang betul. Tapi atas dasar tarbiyyah dan sayangkan Parti maka sokongan ahli solid untuk parti dan tidak semudah dengan perkataan "TIDAK" untuk meninggalkannya.

DSAI dan pucuk pimpinan PKR telah membuat pelbagai perubahan, pindaan dan pembangunan bagi memastikan kesinambungan hayat PKR dan untuk mencapai misi Harapan Malaysia Baru. Manafaatkanlah platform tersebut.

KUALA SELANGOR 20 Jan. - Parti Keadilan Rakyat (PKR) Bahagian Kuala Selangor yang diketuai Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dibubarkan setelah 13 ahli jawatankuasanya (AJK) meletak jawatan.

Kesemua 13 AJK berkenaan termasuk Ketua Angkatan Muda (AMK), Nazaruddin Darmawan dan Ketua Wanita, Fauziah Sulaiman meletak jawatan secara berperingkat bermula November lalu hingga kelmarin.

Mereka bertindak demikian kerana hilang kepercayaan terhadap Abdul Khalid yang juga Pengerusi Perhubungan PKR Selangor.

Pengumuman pembubaran PKR Bahagian Kuala Selangor itu dibuat oleh Timbalan Ketua bahagian itu, Arshad Abu Bakar (gambar) di sini hari ini.-meloya.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET