Saturday, January 16, 2010

Bumbung Sekolah Nak Runtuh


Tengok gambar kat atas ni apa dah jadi dengan bumbung tu? Sebatang kayu digunakan untuk menongkat ia daripada runtuh. Semua ni kes bahaya membahayakan nyawa bebudak sekolah. Kejadian ini berlaku di Sekolah Kebangsaan Sering Kota Bharu seperti yang dilaporkan oleh NST.

Kemana perginya kualiti pembinaan atas sebilangan bangunan milik kerajaan? Apa nak jadi dengan para kontraktor haramjadah kat Malaysia ni? Pulun pitih rakyat berkoyan-koyan tapi aspek keselamatan dan keselesaan para pengguna depa tolak tepi.

Dasar kontraktor hadhari celaka. Eloklah kontraktor celaka berpakat dengan jurutera sial yang makan rasuah lulus kerja-kerja 'haramjadah' ni. Hasil kerja tak ikut spesifikasi tak ikut piawaian. Main hantam saja. Jurutera dapat 'rokok' sebungkus cuma pejam mata kais bawah karpet.

Untung diutamakan, kualiti dan keselamatan diketepikan.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET