Saturday, January 16, 2010

Huhh!!!..Nak Beli Gula Perlu Bersyarat

Pelbagai ragam dan tektik digunakan oleh para peniaga bagi melariskan perniagaan. Dari kesempatan ketiadaan gula di Sandakan maka para peniaga mempergunakan sepenuhnya peluang itu menyusahkan para pengguna dengan mengenakan syarat sampingan sebelum dibenarkan membeli sekilo gula. Nasib baik mereka tidak mengenakan syarat yang bukan-bukan seperti wajib isi borang keahlian Umno untuk sekilo gula. Berat nanang...!


SANDAKAN: Akibat kekurangan bekalan gula di daerah ini beberapa kedai runcit di sini telah mengenakan syarat kepada pengguna yang ingin membeli gula.

Antara syaratnya, pelanggan yang hendak membeli gula perlu dahulu membeli barangan lain seperti susu dan sebagainya.

Timbalan Presiden Persatuan Pengguna Sabah-Labuan (Cash) yang juga Pengerusi persatuan itu bahagian Sandakan, Ali Ahmad mendakwa beliau adalah antara orang ketiga yang menjadi mangsa perbuatan beberapa kedai runcit di pusat bandar ini.

“Seminggu lalu beberapa pengguna datang ke pejabat saya dan membuat aduan mengenai tindak-tanduk beberapa premis kedai runcit yang menjual gula dengan mengenakan syarat kepada pengguna yang sama,” katanya

Akibat tidak yakin dengan aduan itu, Ali sendiri telah pergi ke sebuah kedai runcit yang terletak di Jalan Lima pada keesokan harinya dan bertanyakan tentang gula kepada salah seorang pembantu kedai itu.

Ali berkata dia agak terkejut apabila diberitahu: “Jika mahu membeli sekilo gula anda perlu membeli terlebih dahulu barang-barang lain.”

“Untuk membuktikan kenyataan ini saya telah mendapat resit pembelian tersebut dari premis berkenaan dan apabila memperkenalkan diri saya pemimpin Cash, pemilik kedai itu agak terkejut,” katanya.

Ali berkata sebelum itu seorang pemimpin politik iaitu Bonney Juanico Ketua Bahagian Parti Bersatu Sabah (PBS) kawasan Sekong merangkap Timbalan Pengerusi Cash bahagian Sandakan adalah orang pertama menjadi mangsa perbuatan berkenaan

Ali meminta Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Bahagian Sandakan supaya memantau kegiatan itu yang boleh mencetuskan kemarahan di kalangan pengguna.-sabahtimes.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET