Friday, January 8, 2010

Hebat Sangat Ke Terengganu.fm (Tfm)

Pening kepala aku duk fikir tang mana hebat sangat Terengganu.fm (tfm) sehingga diiktiraf sebagai pilihan no.1 rakyat Ganu. Tak dinafikanlah hanya satu dua slot rancangannya sahaja yang mungkin berfaedah untuk didengar tapi kebanyakannya hampeh membodek UBN.

Aku rasa 99.9% rakyat Malaysia setuju bahawa stended semua channel media elektronik milik kerajaan dijadikan medium ampu dan bodek dan fitnah oleh UBN.

Rancangan paling meluat dan mencairkan taik telinga aku yang terbiasa dengar ialah slot propaganda UBN dimana siarannya bermula jam 12.00 tengahari. Jika terkebetulan sesiapa mendengar radio waktu tu silalah turn ke channel tfm. Pasti rasa nak lempang je DJ sedang berpotpet tu. Betina pulak tu. Memang kepo mulut dia. Kurang hajor baca skrip taik.

Bukan sekadar hal ehwal Pas/PR Terengganu yang diulasnya malah Pas/PR kat negeri lain turut ditibainya. Macam lah dia bijak sangat mengolah itu ini merendah-rendah menghina Pas/PR.

Satu lagi slot taik Tfm dinamakan Guane Gamok Orang Kita (GGOK). DJ paling familiar dengan GGOK ni pulak digelar Waklong. Rancangan ni banyak berinteraksi dengan para pendengar. Ini lagi class bodek UBN. Kalau AbgMad dengor janji takleh tidur malam merindui ayat ampu bodek WakLong.

Tapi sejak dua menjak radio kereta aku rosak, takde peluang nak dengar lagi sembang fitnah di Tfm. Nasib baik jugak radio rosak kalau dak tak renti-renti dalam hati aku meluat memaki marah kat DJ haprak Tfm tu.

KUALA TERENGGANU 7 Jan. - Terengganu fm. tetap menjadi pilihan rakyat negeri ini apabila satu pertiga daripada mereka menjadi pendengar setia stesen kendalian Radio Televisyen Malaysia (RTM) tersebut.

Pengarah Penyiaran Terengganu, Dr. Nawiyah Che Lah berkata, berdasarkan perangkaan oleh AC Nielson, kira-kira 400,000 rakyat Terengganu mendengar stesen radio itu setiap hari sepanjang tahun lalu.

Katanya, jumlah tertinggi pendengar dicatatkan antara pukul 7 hingga 9 pagi iaitu ketika rancangan Selamat Pagi Terengganu disiarkan oleh stesen itu.

"Selain itu, program yang disiarkan antara pukul 3 hingga 5 petang juga menjadi rancangan yang paling digemari," katanya pada Majlis Mesra Terengganu fm. Bersama Pengiklan di sini hari ini.-meloya.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET