Friday, January 15, 2010

Ayuh! Maki Polis Denda $100 Sahaja

Kalau camtu bolehlah kita pakat maki mana-mana polis sial celaka yang tak bertanggungjawab buat onar atau makan rasuah. Jangan takut. Dendanya murah je iaitu RM100 atau 3 hari penjara. Sesiapa nak cuba suasana suram dalam lokap boleh lah mencuba. Apa heran sangat aku jamin ramai orang kat Malaysia ni benci polis.


Jika rasa kuat dan hebat boleh cuba macam YB Tian Chua main gigit polis. Itu dakwaan polis barua tu. Samada benar atau tidak wallahuaklam pasal aku tak nampak posisi sebenar polis tu dakwa dia kena gigit. Hebat Tian Chua sampai kena dakwa penjara dan MP nya bakal gugur.

Manja nya polis Malaysia deh?? Kena gigit sampai nak penjara menjara orang. Tapi kalau polis duk tibai hantam orang tu tak pulak polis ambil port. Suhakam kata polis zalim dan salah guna kuasa tapi polis buat donno jugak.

Siapa nak jadi wira rakyat?? Kalau jumpa Najib cuba maki depan dia. Apa akan lu dapat? Penjara atau ISA atau bilik gelap?

Maki polis, lelaki didenda RM100

KUANTAN - Sikap kurang sopan seorang lelaki mengeluarkan kata-kata kesat yang mengaibkan seorang anggota polis hanya menyusahkan diri sendiri, apabila dia dihadapkan ke Mahkamah Majistret Kuantan, semalam.

Kerana perkataan ‘Cheeby polis banyak celaka’ yang dihamburkan kepada anggota polis dari Cawangan Kereta Peronda (MPV) Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) itu, Majistret Nordiana Abdul Aziz menjatuhkan hukuman denda RM100 ke atas Lee Hon Fai, 33, selepas lelaki itu mengaku bersalah atas tuduhan yang dihadapinya.

Tertuduh dari Kolong Pahat, Sungai Lembing dekat sini, didakwa melakukan kesalahan itu ketika berada di Jalan Bukit Bay Route dekat sini, kira-kira jam 2.35 petang, 13 Januari lalu.

Berikutan perbuatannya itu, tertuduh didakwa atas tuduhan mengikut Seksyen 14 Akta Kesalahan kecil 1955 yang memperuntukkan hukuman denda tidak lebih RM100.

Tertuduh bagaimanapun difahamkan membayar denda tersebut bagi mengelak dipenjarakan selama tiga hari.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET