Wednesday, December 2, 2009

TGNA Tetap No.1

Apakah kenyataan Muhyiddin semalam suatu keputusan bercanggah atau mengalah? Dalam sidang akhbar semalam Muhyiddin berkata "Saya rasa biarlah Nik Aziz lama dalam Pas kerana ia berguna juga. Kalau ketua mereka timbulkan kucar kacir, rakyat khususnya orang Islam, tentu rasa tidak selesa dan bimbang kerana beliau buat pelbagai fatwa yang songsang yang bercanggah dengan agama."


Tiada tuduhan yang lebih baik dari mulut pemimpin Umno melainkan senantiasa menuduh Pas dan pemimpinnya songsang dan menyeleweng. Ramai ulama tarbus dalam Umno berlagak lebih pandai dari ulama mursyid. Tetapi kita sering dengar orang menyebut, "si gila tak kata dia gila tapi menuduh orang lain gila". Malu dengan kegagalan misi menjatuhkan TGNA, Muhyiddin mengambil alternatif 'desperate' dengan menuduh pula TokGuru berfatwa songsang.

Walhal ajaran hadhari yang bertunjangkan prinsip sekular, menyokong pentadbiran bercorak pengasingan dari kepentingan agama iaitu politik suku agama suku yang sebenarnya songsang. Muhyiddin gali lah lagi kitab atau menadah dengan Midman apa benar ajaran politik suku agama suku adalah haram dan Rasulullah sendiri tidak mengaku umat ke atas pengamalnya?

Dan semalam juga kita dikabarkan dengan berita ratusan pendemonstrasi 'nasi bungkus' berkumpul di pintu masuk Kota Darulnaim mendesak TGNA meletak jawatan. Berselindung atas nama NGO, umum mengetahui kerja demo tersebut didalangi oleh Umno bagi mencipta 'political mileage'. Umno dengan pelbagai kaedah pasti menggunapakai setiap ruang dan peluang walau sekangkang kera pun bagi memburukkan MB Kelantan serta pentadbiran kerajaannya.

Bagai 'anjing menyalak bukit' para pendemo mendesak TGNA letak jawatan dengan segera. Cuba kita imbas peristiwa demo Umno Terengganu terhadap Sultan Mizan suatu masa dulu. Lagak pendemo kali ini pun saling tak tumpah. Cumanya kita tak terlihat kelibat poster atau kain rentang tertulis 'kami nak TokPa Natang!'.

Betul lah kata CheDet 'melayu mudah lupa'. Terutamanya melayu Umno mudah lupa dan terlupa. Kita tentu masih ingat dengan peringatan Zam Maidin setelah kekalahannya pada PRU-12 lalu iaitu jangan diusik Kelantan biarkanlah ia. Zam lebih memahami apa yang tersirat diminda rakyat Kelantan terhadap TGNA. Mungkin bagi Zam tiada wujud persepsi negatif terhadap keluhuran dan ketulusan jiwa MB itu.

Semoga Allah memelihara keteguhan kerajaan Islam Kelantan di bawah TGNA dan Pas..!

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET