Tuesday, December 8, 2009

Apabila OSA Didedahkan, Umno Jadi Sawan

Telah ku rasakan bahawa 'benda' alah inilah yang menyebabkan Khir Toyo, Shaziman Mansor, Najib dan konco-konconya ketakutan tak tidur malam menggelupur bagai cacing kepanasan.

Apabila YB Khalid bercadang menggunakan kuasa MB nya untuk memansuhkan OSA Kerajaan Selangor bagi mendedahkan penyelewengan bekas kerajaan 'lama' Selangor yakni 'bekas tangan' MB-MB sebelumnya terutama Khir Toyo, maka meraung-raunglah dajjal-dajjal berkenaan bagai beruk kelaparan, juga ada yang diam kejang kekejutan seperti babi sawan.

Dedahkanlah YB Khalid segala kebejatan semua kemaslahatan angkara tangan-tangan syaitan. Biar rakyat nampak terang. Biar rakyat lebih bijak membuat keputusan untuk melenyapkan selama-lamanya UBN haprak penuh kezaliman.

Selangor perlu ambil iktibar dari Kelantan

Selain menstruktur semula ekonomi Selangor, Menteri Besar Selangor Pakatan Rakyat, Khalid Ibrahim juga memperbetulkan pelbagai penyelewengan yang dilakukan oleh bekas kerajaan negeri Barisan Nasional.

Antaranya, kerajaan PR negeri Selangor mengumumkan untuk menghentikan model kerjasama hartanah yang diamalkan selama ini, iaitu membekalkan tanah kepada kontraktor secara percuma, kemudian keuntungan dibahagi mengikut nisbah 7:3. Penyelewengan kerap berlaku dalam projek sedemikian. Dalam tempoh 30 tahun yang lalu, penyelewengan sedemikian dianggarkan telah mengakibatkan kerugian kerajaan negeri sebanyak RM30 bilion.

Pada masa yang sama, Khalid Ibrahim (gambar kiri) telah menutup saluran Rent Seeking, yang menjadikan syarikat GLC sebagai kroni. Kerajaan Selangor telah mengarahkan agar semua wakil rakyat dan ADUN tidak boleh terlibat dalam dasar dalam Jabatan Tanah.

Malah, beliau menggunakan kuasa yang diperuntukkan kepada MB dalam Akta Rahsia Rasmi 1972 untuk mendeklasifikasikan dokumen sulit, lantas mendedahkan kes penyelewengan yang berlaku. Bekas kerajaan bersama kontraktor kroni telah melobi 383 orang pemilik tanah untuk menyertai rancangan pembangunan tanah, yang berakhir dengan akibat kerugian 3,436 orang pembeli rumah, sebaliknya pembangun telah memperoleh tanah yang bernilai lebih daripada RM300 juta.

Antara nama yang disebut termasuklah Miskon @ Miskam, dan dua orang bekas MB, iaitu Hormat Rafei dan Abu Hassan Omar.

Selain itu, Khalid mendedahkan 7 anak syarikat di bawah kerajaan negeri Selangor telah menunggak hutang cukai tanah yang jumlahnya lebih daripada RM 100 juta, dari tahun 2007 hingga 2009, dan menuntut balik hutang ini dengan pelbagai langkah.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET