Sunday, December 20, 2009

PERKASA Ni Apa? PEKIDA Ke-2 Ke?

PERKASA adalah sebuah NGO. PEKIDA juga NGO. Masing-masing memperuntukkan akta untuk membela bangsa Melayu. Tapi PEKIDA telah tersasar dari matlamat asal mereka kerana didapati sekarang lebih ramai dari kalangan ahlinya yang berlagak samseng a.k.a. mafia.


PERKASA macamana pulak? Sebab 'kepala' mereka pun lagak lebih kurang PEKIDA juga. Jenis pemimpin tak ada pendirian, ego, tak kenang budi, kadangkala lagak samseng nak cari pasal dengan bangsa lain. Tindakan itu seolah cuba menjarakkan sifat persefahaman antara kaum dalam negara ni.

Apakah PERKASA memenuhi tuntutan 1malaysia tajaan Najib? Pada pendapat aku rasanya tidak kerana PERKASA lebih berbentuk NGO perkauman yang merangka sebuah gagasan untuk membentuk monopoli satu kaum sahaja. Lagipun Pak Brahim ni terkenal dengan latarbelakang pencetus huru-hara dengan mempergunakan sentimen kaum. Imbas sahajalah sejarah peranannya sebagai 'mastermind' MAGERAN di Kelantan dulu.

Antara agenda pembangunan PERKASA ialah menubuhkan cawangannya disetiap negeri serta melebarkan sayapnya sehingga ke luar negeri. Besar angan-angan dan cita-cita Pak Brahim. Tentunya tanpa sokongan dan dokongan parti pemerintah yang menganggap PERKASA sebagai sebahagian dari agenda politik mereka, pasti sukar untuk PERKASA menapak. Kerana di era Malaysia Baru ini rakyat semakin sedar dan mula mengenepikan relik perkauman kecuali mereka melayu yang penakut dan tegar dengan dasar sekular.

Perkasa Tubuh Kelab Pelajar Malaysia Di Luar Negara Tahun Depan

SERI ISKANDAR: Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) akan menubuhkan Kelab Perkasa khusus buat penuntut Malaysia menuntut di luar negara mulai tahun depan.

Presidennya, Datuk Ibrahim Ali berkata, penubuhan kelab itu akan dimulakan selepas Perkasa mengadakan mesyuarat agung tahunannya yang dijadualkan pada Mac 2010.

"Selepas itu Kelab Perkasa akan ditubuhkan di United Kingdom, Mesir, dan Indonesia, yang kemungkinan akan berpusat di Bandung dan di Melbourne, Australia," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas menghadiri majlis pelancaran Perkasa Negeri Perak di Dewan Utama Universiti Teknologi Mara (UiTM) Perak di sini hari ini yang disempurnakan oleh bekas Menteri Pertanian, Tan Sri Sanusi Junid.

Ibrahim yang juga Ahli Parlimen Pasir Mas berkata, ketika ini Perkasa sedang menumpukan penubuhannya di peringkat negeri yang bakal melibatkan pelancaran di Pulau Pinang, Perlis, Kelantan, Terengganu, Pahang, Johor dan Melaka selepas pelancaran di Perak. - BERNAMA

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET