Sunday, December 13, 2009

CheDet Kata Umno Memang Perkauman

Siapa yang hina CheDet dengan gelaran kulprit dulu? Bukan Nazri ke? Asbabnya CheDet suka wongweng bising macam lalat mencampuri urusan Umno. CheDet lalat ke? CheDet nyanyok je.


Kerana BTN CheDet kena sound dengan Nazri sebagai rasis. Ini Fasa II Nazri tegur CheDet. Nazri menteri ampu telah berkhidmat dengan baik dengan semua bekas majikan serta Najib. Kepala lawyer Nazri amat genius dalam melaksanakan tugas-tugas 'loyar buruk'.

CheDet terbukti bijak membentuk sebuah kerajaan berteraska rasis. Melayu dengan Umnonya sampai mati. Puak Cina dengan MCA yang sedang menuju kematian. Manakala kaum India dengan MIC bersama SamiBellu yang telah lama dianggap mati.

Macai CheDet amuk sakan terdengarkan kenyataan Nazri. Nazri memang tak reti bahasa. Cukuplah dengan pembangkang sahaja Nazri kurang ajar tapi usah berseteru dengan CheDet. Mana boleh usik ex-khalifah Umno. CheDet seolah ketua sebuah kerajaan bayangan, khayalan ahli Umno macai CheDet.

Seorang bekas ketua kerajaan khayalan yang diketahui umum ialah ayohPin. Mujur para macainya tak isytiharkan CheDet sebagai ketua kerajaan langit ke-2. Pasal apa? Kerana semua tetap konstan angguk setiap kata CheDet seperti zaman dia 'muda' dulu. Pengaruh itu takkan hilang. Berlaku keadaan segolongan manusia taksub dengan seorang manusia sesama manusia.

Sebaliknya Nazri dengan kepala loyar dia mungkin lebih terbuka. Dia tiada taksub. Suatu kelebihan atas Nazri. Mungkin Nazri lebih elegan. Sesuai dengan gaya versatile nya.

Kesimpulannya Umno sejak azali adalah sebuah parti perkauman. Perkauman mengenepikan unsur-unsur kebajikan dan keprihatinan antara kaum. Sebab itulah kita lihat kerjasama antara komponen BN sekadar kosmetik untuk meraih 'political mileage'.


KUALA LUMPUR - “Nazri menuduh saya sebagai rasis, betul kerana saya mempertahankan kursus BTN (Biro Tata Negara) daripada dirombak dan menuduh saya hanya bercakap pasal orang Melayu sahaja tanpa mengambil kira kaum lain.

“Beliau berada dalam parti yang bersifat perkauman tetapi dalam masa sama mengatakan bahawa beliau anti perkauman dan menuduh kursus Biro Tata Negara (BTN) bersifat perkauman,” kata Tun Dr Mahathir Mohamad.

Pada sidang media selepas menyampaikan ucaptama pada Seminar Ekonomi Malaysia-Indonesia 2009 bertajuk “Peluang dan Cabaran Daripada Perspektif Media dan Perniagaan” semalam, Dr Mahathir berkata, Nazri perlu meninggalkan UMNO bagi membuktikan beliau bukan seorang yang bersifat perkauman.

“UMNO adalah parti yang bersifat perkauman pada asasnya kerana hanya mengambil ahli daripada kaum Melayu.

Saya cadangkan agar beliau keluar UMNO untuk membuktikan yang beliau antiperkauman. Beliau harus sedar kedudukannya dalam parti dan peka dengan kenyataannya yang menyentuh isu perkauman khususnya orang Melayu,” katanya.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET