Wednesday, December 23, 2009

Pusat Asuhan Tunas Islam (PASTI) Diceroboh

Agak mengejutkan bila menerima berita pencerobohan ini. Dalam sebuah negara yang berstatus demokrasi dan kebebasan makin ramai manusia bertopengkan syaitan melaksanakan kesinambungan kerja-kerja jahat kafirun untuk menakutkan dan melemahkan perjuangan Islam.

Dan tidak menghairankan jika dalam negara kita ini yang dipimpin oleh durjana ganas iaitu Najib C4, Samudin Keris dan Zahid Samseng, berlakunya siri pengkhianatan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab dengan memusnahkan prasarana pendidikan pra-sekolah berteraskan Islam. Kerana bimbang serta takut dengan perkembangan Islam mutakhir ini maka tidak hairanlah jika tangan-tangan syaitan sanggup menzahirkan kerja-kerja jahat mereka.



PASTI Felda Kertih 1 DiKHIANATI

PAKA: Petang Khamis, satu kejadian yang amat tidak disangka-sangka, kejadian yang menandakan ada usaha untuk menjatuhkan sistem pendidikan Islam, kejadian yang memberitahu bahawa kejadian ini adalah antara satu agenda yang diperintiskan oleh Yahudi laknatullah yang direalisasikan oleh proksinya (Yahudi), kejadian yang sama sekali akan membangkitkan lagi semangat Ahli PAS untuk menentang rejim proksi Yahudi ini.

Kejadian ini berlaku di PASTI Ibnu al-Baita, Felda Kertih 1. Dinyatakan oleh salah seorang saksi, bahawa kejadian itu didalangi oleh 3 orang remaja, yang dikatakan remaja tersebut adalah orang luar (bukan orang felda). Apa motif kejadian ini?

Sebelum kejadian ini berlaku, petang Rabu, Pemuda PAS Dun Paka telah mengadakan XPDC Edaran Risalah Kempen Pendaftaran PASTI 2010.

Berkata Ketua Pemuda Dun, Saudara Ramzi Abdullah: "Kejadian ini bukan setakat berlaku di Felda Kertih 1 sahaja, bahkan keesokannya, Jumaat, dengan bilangan remaja yang sama, telah cuba untuk menceroboh masuk PASTI Kuala Paka, tetapi tidak berjaya. Yang hanya mereka mampu lakukan dengan memecahkan cermin tingkap PASTI dan menghancurkan apa-apa yang berlaku di luar PASTI".

Kami, Majlis Tindakan Dun Pemuda PAS Dun Paka, ingin memberi amaran yang sekeras-kerasnya kepada si pelaku demikian dan kepada yang menjadi dalang di sebalik tabir kejadian ini, kami tidak akan sekali-kali berdiam diri. Kami akan cari 3 remaja ini. Untuk pengetahuan si pelaku dan yang menjadi dalang di sebalik tabir kejadian ini, kami turut mengadakan solat hajat mudah-mudahan Allah taala memudahkan urusan untuk mengesan remaja tersebut dan seterusnya memberi ganjaran yang setimpal di atas perlakuan anda semua.






http://syababpaka.blogspot.com

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET