Tuesday, December 15, 2009

Rosmah Tak Kisah

Dari semua kalangan bini bekas PM Malaysia belum ada lagi yang mendapat kritikan terhebat sehebat Rosmah. Aku rasa ada baik Guiness Book Of Record Malaysia mencatat nama Rosmah sebagai wanita pertama negara paling kontroversi.

Alah bisa tegal biasa. Begitulah dengan Rosmah tak ambil pusing dengan pelbagai laporan negatif dari fakta sahih tentang kelakuan dan tabiat buruknya. Segala perilaku goblok Rosmah seolah makanan asasi baginya. Bila yang haram menjadi darah daging, tentunya hati akan mati, qalbu hangus menjadi abu. Rosmah tak kisah dengan sekeliling, bila jadi wanita pertama ibarat dunia ana yang punya. Mencipta glamer itulah visi utama.

Kenapa Datin Seri Hasmah Hashim tidak dicalarkan dengan berita-berita negatif meskipun suaminya dibenci dan didendami oleh sebahagian besar rakyat sehingga mendapat 'nickname' Mahazalim disebalik gelaran sebagai 'bapa pembangunan'? Kerana Datin Seri Hasmah walaupun disoksek hebat berambut palsu, tetapi dia dipandang rakyat tiada mempamirkan perangai hodoh dan gelojoh sepertimana Rosmah.

Seawal pembabitan Rosmah sebagai wanita nombor 2 negara lagi, dia didapati mencipta personaliti ibarat seorang selebriti dan natijahnya pelbagai cerita dan tohmahan didengari rakyat. Perangai miangnya mengada-ngada memeluk jejaka muda terutama dari baka Hindustan mengisi ruang majoriti bloggers di Malaysia. Itu belum diperincikan kisah tabiat borosnya berbelanja serta melancong keluar negara. Rosmah dipercayai cuba menandingi kehebatan Imelda Marcos memboros mentekadarah khazanah negara.

Kata Rosmah banyak pihak yang memusuhi beliau serta begitu banyak tuduhan jahat dan liar dilemparkan padanya. Jika takde angin takkan pokok bergoyang.

Benarlah Rosmah liar, peluk keling sana peluk hindustan sini, pantang ada konsert mesti naik pentas ikut nyanyi kedian joget-joget, diheretnya sama Najib ikut joget. Najib macam 'puppet'.

Benarlah Rosmah jahat, menurut RPK bahawa Rosmah perancang tragedi pembunuhan Altantuya. Kata RPK dia ada saksi yang melihat.

Rosmah jahat, main bomoh guna bomoh. Entah-entah Najib 'sure' kena bomoh pasal bila didepan Rosmah pasti Najib nampak macam bodoh.




Apa pulak yang ini?

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET