Wednesday, December 23, 2009

Penyangak Takkan Lepas Penyamun

Pihak kerajaan Malaysia cuba nak bermain wayang lagi. Isu besar kehilangan dua buah enjin jet pejuang F-5E dengan nilaian puluh jutaan ringgit telah diulas dengan baik sebab musabab dan munasabahnya oleh Ketua Penerangan Pas Pusat.

Yang menghairankan kenapa 'barang' hilang dua tahun lepas baru disedari, baru direport polis. Betulkah ia baru disedari, atau pihak-pihak berkenaan buat-buat tak sedar, atau kehilangannya dilaporkan oleh insan yang telah menerima kesedaran atas kerja haram?

Rasanya selain dari isu besar kehilangan enjin jet ini sudah tentu berkarung-karung lagi isu kehilangan 'benda' lain yang didiamkan. Oleh itu aku tak hairanlah kenapa saban tahun kita dengar berita jet-jet pejuang dan helikopter tentera negara kita jatuh terhempas. Lebih menyayatkan jika berlaku kematian kepada para anggota tentera terbabit.

Semalam TV menyiarkan berita bahawa pihak penyiasatan telah mengenalpasti pihak bertanggungjawab yang membeli enjin terbabit. Adakah isu ini akan berulang sebagaimana berlakunya kes Altantuya dimana bos-bos yang disyaki mengarahkan jenayah dilakukan terlepas bebas manakala si paria tertuduh melaksanakan tugas membunuh sahaja dijatuhkan hukuman mati.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET