Tuesday, December 1, 2009

Cari Pasal Belaka La Ni

Ini semua kerja bodoh konon lawak bodoh dan cari pasal. Seluruh rakyat Malaysia yang memahami memang meluat dan geram dengan tiga ekor 'biawak' tu tapi taklah sampai mengadakan 'ritual' memijak nak buang sial kot terhadap mereka bertiga.

Semedang pulak acara pijak menghenyak muka tak malu tiga biawak dilakukan di majlis konvensyen DAP Perak, suatu majlis rasmi yang menjadi tumpuan. Apalagi dapat 'bonus' lah para wartawan 'lima sen' UBN tu untuk menyiar raya habis-habisan berita berkenaan bagi merenyuk serenyuknya Pakatan Rakyat. Makan besarlah syarikat akhbar lahanat UBN bersama wartawan durjana mereka.

Sudah semestinya potret-potret 'biadap' ini akan digunakan sepenuhnya untuk menambahkan perisa gula-gula UBN dalam isu perkauman. Lebih dari itu sebagai senjata ampuh untuk memalukan serta mencalarkan moral PR dalam pilihanraya.

Harap kerajaan tidak menjadikan isu ini sebagai silibus baru matapelajaran Biro TataTitiTutu Negara nanti setelah penyemakan semula dibuat. Manakala PakHim raja katak kemain galak lagi wong sana wong sini 'jual taik minyak' seumpama lagak katak keriangan memanggil hujan.

DAP bersifat kurang ajar - Ibrahim Ali

KUALA LUMPUR 30 Nov. - Pemimpin DAP bersifat kurang ajar apabila menjadikan gambar tiga wakil rakyat Bebas di Perak sebagai alas kaki untuk dipijak para perwakilan yang menghadiri konvensyen parti itu di Perak semalam.

Ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali turut mempersoalkan adakah DAP mengamalkan ajaran komunis selain mempertikaikan di manakah prinsip menghormati hak asasi yang kononnya diperjuangkan parti itu selama ini.

Menurut beliau, Ahli Parlimen Ipoh Timur, Lim Kit Siang; Ahli Parlimen Taiping, Nga Kor Ming dikatakan memijak gambar itu.

Difahamkan Ahli Parlimen Beruas, Datuk Ngeh Ko Ham; bekas Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak, V. Sivakumar; Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungkai, A. Sivanesan dan ADUN Tebing Tinggi, Ong Boon Piow turut memijaknya.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET