Wednesday, February 10, 2010

Rimba Dalam Bandar

Rimba Bandar Bukit Bukit amat familiar dengan penduduk sekitar Dungun khasnya dan rakyat Terengganu amnya. Ia merupakan sebuah taman atau kawasan perhentian dan rehat yang dibangunkan sejak zaman Deris lagi asalnya dari sebuah kawasan hutan yang menyeramkan. Sesiapa ada berani untuk cuba singgah berehat pada waktu larut malam adalah dipersilakan. Kalau aku pastinya berfikir empat belas kali sebelum berbuat demikian.

Perkara menarik yang aku nak cuba khabarkan hari ini ialah tentang sebuah 'taman' baru dikenali sebagai Taman Rimba Dalam Bandar Dungun. Letaknya di atas kawasan tinggi. Menjadi persinggahan unggas-unggas dan haiwan-haiwan terbang lain. Ramai tentunya tidak menyedari tentang kewujudan taman ini tetapi jika anda berkesempatan ke Bandar Dungun cubalah riki-riki dimana letaknya taman yang aku maksudkan.

Beberapa keping foto diambil dengan kamera henset lapok aku untuk tatapan dan renungan anda sekalian;

klu 1...


klu 2...


klu 3...

Sekarang, boleh anda teka di manakah ter'tumbuh'nya taman ini...?

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET