Wednesday, February 17, 2010

Harta Kerajaan Adalah Harta Bapak Dia

Apa nak heran? UiTM tu macam kem perkaderan bebudak Umno lah. Bebudak yang pro-pembangkang mintak maaflah langsung tak diberi muka. Depa nak guna bila-bila masa suka boleh saje. Nak konsert ke, nak ceramah Umno ke, nak 'assign' balaci untuk kerja-kerja taik Umno ke, setiap masa boleh, anytime or anyhow.


Begitu jugak dengan salahguna terhadap sekolah-sekolah kerajaan atau balairaya bagi menjayakan program-program Umno. Itulah kita cakap orang Umno ni bila sebut je apa jua hartabenda milik kerajaan maka itulah harta depa punya. Cibai Umno!

Tapi korang perasan dak arakian waktu selama ni siapa yang bayar bil-bil utiliti, fasiliti atau lain-lain kos hakmilik sekolah atau balairaya yang mereka gunakan. Itu semua harta kerajaan, hak rakyat, bukan Umno punya.

Oleh sebab mereka senantiasa beranggapan sekolah itu harta makbapak mereka justeru tiadalah perlu mereka keluarkan sebarang belanja untuk menanggung sama kos-kos utiliti yang disebutkan. Melainkan pihak sekolah jualah menjadi pak turut dan pencacai Umno.

Kesian..kesian.. hidup atas dunia kemain sombong dan bangang.. kat akhirat kelak tak taulah dosa terpaksa orang Umno tanggung, mungkin semedang!

SPRM digesa siasat Umno adakan konvensyen di UiTM

PAS mempersoalkan tindakan Umno Pahang yang didakwanya mengunakan fasiliti milik rakyat - Universiti Teknologi Mara (UiTM Jengka, Pahang) - untuk mengadakan konvensyen Umno yang bakal dirasmikan oleh Presidennya, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Sehubungan itu, PAS mahu Jabatan Audit Negara dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyiasat status pengunaan UiTM Pahang sebagai lokasi konvensyen Umno itu.

Ketua penerangan PAS, Idris Ahmad (kanan) berkata seramai 2,000 ahli Umno Pahang dijangka berkampung di UiTM Jengka hujung minggu ini.

“Konvensyen Umno Pahang diadakan dari 19-21 Februari ini merupakan program politik yang jelas bertentangan dengan Akta UiTM 174 yang tidak membenarkan program politik diadakan di dalam universiti berkenaan.


0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET