Friday, February 26, 2010

AYam, AGu Dan Tikus Peliharaan MB

Tiga makhluk ni tentu dah lama mentekadarah khazanah negeri kurniaan AbgMad. Rakyat tak tahu pasal ni. Hanya segelintir dari rakyat di daerahan sesama 3 makhluk tersebut serta kalangan para usahawan Kemaman sahaja yang tahu tentangnya.


Di era Wan Mokhtar Ahmad dulu pun, seorang Cina dari keluarga Chang juga buncit perut kaya raya menjarah harta mahsyul dan tanah di daerah Kemaman. Orang cakap Chang memang barua haprak UBN. Kalau Umno cakap jilat pungkoq pun dia sanggup. Tapi siapa yang untung? Chang juga untung miliki aset juta-juta.

Lain touchu lain lah hamba sahayanya. Zaman Wan Mokhtar ada Chang, zaman Deris aku tak tau sebab Deris import hamba luar bagi membangunkan Pulau Wan Man, zaman AbgMad ni muncul pulak 3 ekor makhluk sial.

Baguslah AbgMad kerana berjaya merealisasikan 1Malaysia Najib. Projek bukan monopoli kaum Melayu Umno sahaja tetapi juga keparat dalam gagasan UBN. Tapi yang dapat lebih biasanya dari kalangan si mata sepet. Kenapa? Sebab si mata sepet pandai ikut rentak. Si mata sepet sanggup jadi hamba. Si mata sepet pun expert dalam hal bab-bab 'hulur' ni. Kalau Melayu boleh kasi $10 je tapi mata sepet boleh 'up' sampai $100 sekali 'hulur'.

Mula-mula memang lah si mata sepet buat bodoh tongong ikut telunjuk Umno, rela jadi hamba. Lepas tu situasi terbalik akan berlaku sebab Umno pulak akan jadi bodoh bangang ikut telunjuk si mata sepet. Kenapa? Kerana Umno meletakkan nikmat dunia sebagai no.wahid untuk melayari syurga dunia.

Betul ke Umno berjuang untuk orang Melayu???

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET