Wednesday, February 10, 2010

Inilah Bendera Kita...!!!!

Guane gamok wehh..? Tadok bajet doh ker nok beli bendera baru? Atau tadok 'kamikaze' yang larat panjat kat atas nung untuk tukar bendera tu? Bendera itu adalah lambang dan panji perjuangan.


Aku nengok panji Islam kat bangunan Pas Dungun ni semakin carik compang camping rabak. Kalau sehelai dua kira boleh 'excuse' la pasal dok padan nok naik panjat tukor. Tapi kalau dari jauh orang ramai tengok dan tiang-tiang bendera nampak macam gigi rongak je, dah jadi lain macam tanggapan. Korang ingat tak macam mana rupa pakaian dalam P.Ramlee dalam filem Bujang Lapok?

Bulan kat tengah cantik serta indah mengambang tapi dicacatkan pemandangan oleh bulan-bulan kecik yang mengelilinginya. Bukan apa bagi aku keadaan itu boleh dibandingkan dengan lenyapnya sisa-sisa bekasan 'kerajaang perpaduang'.



Berbeza pulak dengan status seteru Pas di Bangunan bersebelahan. Benderanya masih baru atau macam baru. Walau duit mereka guna untuk beli bendera tu pun kita boleh pertikai, tapi imej ego mereka tetap dijaga walau rakyat Ganu tahu Umno Ganu dokrokcetong mutakhir ini tetapi Umno pandai bertipu daya menyembunyikan kelemahan mereka.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET