Tuesday, November 24, 2009

Perasan Dak Kaedah Baru UBN Serang Pas?

Huhh...segala macam gaya, berbagai cara UBN cuba jugak nak hancurkan Pas/PR. Setakat ni usaha mereka 'sikit' terkesan menampakkan guris-guris retak didinding permuafakatan Pas tetapi cepat disedari dan ditampal dengan simen yang kuat.


Segala kederat para intelektual UBN dikerah mencanangkan isu dan fitnah supaya kelihatan saf kepimpinan Pas dilihat menuju arah pecah belah seterusnya lemah. Musing ligat para cacai menjalankan kerja 'cucuk-mencucuk' tapi Pas tetap begitu dan insyaAllah akan terus kekal begitu berdiri utuh.

Ada pun sekarang ini 'think-tank' UBN mencuba pula pendekatan aliran orang agama mencokek TGNA dan TGHH agar melatah melayan karenah mereka. Puak aliran agama ini cuba menimbulkan persepsi bahawa kedua pemimpin utama Pas seolah beraliran sesat. Sesat tang mana aku tak tahu tapi aku yakin mereka yang selama ini bersama bersealiran dengan UBN dah lama sesat dengan Islam hadharinya.

1. Kenyataan dari MAZA mempertikaikan bagaimana seorang AJK pegawaian Aqidah MAIS mengutuk TGNA dan TGHH sebagai sesat Wahhabi. Binawe punya pegawai, siapa yang kasi dia autoriti untuk kutuk-kutuk ulama' yang pada pandangannya berlainan fahaman. Layak ke dia diberikan amanah sebagai Pegawai Aqidah? Seeloknya MAIS perbetulkan dulu fe'el dan 'aqidah' mamat tu.

2. Gempar! Seorang Ahli Majlis Tertinggi Persatuan Pondok Kelantan tetiba membuat kenyataan mempertikaikan kewibawaan TGNA bahawa TGNA tidak bersandarkan ijtihad ulama' dan mentafsirkan Quran berdasarkan pemahaman sendiri. Dengan kata lain dia bermaksud TGNA sesat la tu. Tapi tanak la ulas pasal ni lebih-lebih lagi dia tu bergelar Tok Guru Haji Lah. Bimbang jugak kalau media lahanat UBN memutar belit fakta sebenar. Berdosa kering kang.

Apa pun nampak tak apa persamaan poin dari kenyataan dua orang yang berbeza, sorang kat Timur sorang lagi di Barat. Pegawai MAIS terang-terang pengampu UBN penggadai maruah. Bukan takleh komplen kritik dua pemimpin Pas tu, mereka bukan maksum. Tapi nak kritik pun biar ada batas. Jangan main hayyun je. Orang boleh nampak kamu tu barwa UBN. Penjilat UBN sanggup melakukan apa sahaja walaupun kenyataan itu bisa mengelirukan majoriti umat Islam.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET