Wednesday, November 11, 2009

Najib Masam Manis

Semalam sambil sembang kat cafe sorang sahabat bertanya,"weii wohlu, mung tau dok muka Najib lain dah lening, dok macam dia mula jadi PM dulu doh, dulu dia Bapak Kekalahan".

muka Najib dulu...

"Lain macam mana brader? Bakpe (kenapa)? Muka dia capik ke?", tanya aku.

"Dulu muka Najib berkerut dahi, murung sokmo, nok bengah dok berani sebab kena 'flying kick' oleh pembangkang nak2 masa. Bila time PRK koho payoh nok tengok senyum!".

"Doh lening mung napok muka dia guane?", aku cucuk lagi sahabat tu.

"Owhh lening kalu mung perasan muka dia berseri-seri. Senyum lebar manjanggg... Acu mu tengok muka dia dalam merasmikan persidangan Gerakan baru-baru ni, steady je muka dia, macam baru lepas berak sembelit, lawasss..", sahabat tu berkelakor lah pulok.

muka Najib sekarang...

"Doh takmboh (taknak) vi berseri guane kalu Pakatan Rakyat duk kucar-kacir lening. Hilang doh satu masalah paling besor dia duk menangkis serangan Pakatan Rakyat. Bila PR boloq aroq gini berehlah Najib, lena tidur malam lah",ujar aku.

"betul gok kata mung", sokong sahabat tadi.

"Pas dengan UG-Muqobaloh dok abih duk baloh (berselisih), rebeh Pas lening. PKR pulok dengan hal dia. Lepas sorang-sorang YB PKR semboh (siram) budu kat parti diorang. Hok buleh tahan skek dok wat hal cuma DAP je.", keluh sahabat lagi.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET