Monday, August 2, 2010

Ikhlas Dan Hipokrit

Kalau tidak kerana desakan anak yang telah 3 hari sebelumnya meng'amaran'kan aku supaya menghadiri ke majlis upacara penyerahan e-book oleh AbgMad, haram tak nak aku pergi nya. Oleh sebab kesiankan dia atau aku akan menyesal seumur hidup kot. Sebabnya ketidakhadiran aku nanti akan menatijahkan dia dari menerima pemberian e-book percuma oleh kerajaan yang perasan prihatin dan terbaik di dunia ini.


Aku dah agak sedari awal ucapan dua tiga orang para pengampu akan tiada lain diluahkan selain dari menggosok 'jubur' AbgMad membodek sehabis boleh ketua mereka itu. Aku jarang sebenarnya menghadiri sebesar begini lebih-lebih lagi kelolaan urusetia dan para pegawai kerajaan yang 'habis baik' setia pada ketua mereka. Setia ada makna tuu...

Mereka-mereka yang ego mendabik dada memakai kemeja batik sutra kemain sengih dan jueh lagi tatkala para pengampu mula membodek, lantas seperti biasa menepuk tangan riuh bersorak macam golongan 'primat' kat hutan atau zoo, mengiakan apa yang diperkatakan oleh pencacai najis itu walaupun terang-terangan bau-bau najis dihambur keluar dari mulut.

Manakala muka-muka para 'penentang' kepada golongan kapitalis sekular ini pula mencebik dan mencemuh akan apa yang tidak sepatutnya diperkatakan tetapi diluahkan dalam majlis rasmi rakyat ini. Puak-puak Umno-Apco ini akan mempergunakan apa jua cara bagi meraih simpati rakyat agar menyokong mereka, meskipun di depan orangramai mereka sanggp menelan najis sendiri.

Aku tertunggu jugak mana tau kalau-kalau tetiba Amelina dangdut keluar kat pentas kasi seround dua lagu gelek kasi terkehel tengkuk dan meleleh air liur AbgMad. Biasa la kan semua kita arif tentang rutin rasmi Umno-Apco dalam majlis mereka mesti ada artis yang dijemput untuk menghiburkan.

Tapi antara ucapan paling menarik yang dibangkitkan oleh AbgMad ialah anugerah dan kejayaan pendidikan di Terengganu adalah hasil dari Umno-Apco-BN. Poodah taik ayam punya MB. Itulah aku dah cakap dengan diri aku si mamat ni mesti dengan muka selamba dan tak malunya akan ambil kesempatan berkempen untuk Umno-Apco serta cakap hal-hal politik.

Paling syok sekali kalau korang nak tahu di akhir ucapan hampass nya itu AbgMad sempat lagi merayu kepada sekalian hadirin pada hari itu. Dalam rayuannya ;

"Saya nak mintak tolong sikit daripada sedara sedari sekian. Saya nak mintak tolong sangat-sangat ni. Saya bukan nak mintak tolong sedara sedari pergi berperang pun. Saya cuma nak mintak sedara sedari beri peluang lagi kepada Umno-Apco-BN dalam pilihanraya akan datang. Pangkahlah poot..poott..poottt...!!!"

Apalagi kita semua.. Itu petanda Umno-Apco dokrokcettong doh sampai merayu melutut.. Gunakan kuasa kita sebagai rakyat untuk membenam kambus mati Umno-Apco dalam PRU nanti.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET