Friday, March 19, 2010

Umno Grahak Generasi CheDet Hancurkan Wawasan Tun Razak

Ungkapan kat atas oleh Allahyarham Tun Razak kata omputih "Loud & Clear". Sesiapa tak reti baca atau tak faham atau buat-buat tak reti bahasa memang bukan manusia. Sama spesis dengan beruk kat hutan lah tu. Huk..huk..siang malam. Lebih baik beruk belaan MatYeh kerana pandai ikut arahan MatYeh tapi beruk Umno ni lain macam. Bodo sombong.


Kat Kelantan ada dua ekor dari spesis ini berjambul biru pulak tu. Berkawan pulak dengan Raja Kataki. Hari-hari jual taik minyak tegak benang basah adunan Najib kat rakyat Kelantan. Terbeliak mata segelintir rakyat Kelantan yang budus menelan taik rekaan tiga spesis makhluk ajaib ni.

Mereka duk jaja sana sini tentang "Ordinan Darurat 3 Batu Nautika" yakni kata mereka kerajaan negeri tidak layak untuk menerima hasil mahsyul dari perut laut yang lokasi penggalian atau operasi mereka terletak luar dari lingkungan 3 batu nautika. Aku pun tak paham apa ke jadah 3 batu nautika tu.

Walau bagaimanapun menurut bekas Pengerusi Petronas iaitu Ku Li di Majlis Dialog Mampat di TER semalam bahawa Ordinan Darurat 3 Batu Nautika 1966 tersebut sudah tidak boleh digunapakai setelah Parlimen menggubal Akta Petroliam Nasional 1974 dan di dalamnya termaktub mantap akta dan undang-undang baru Petroleum negara.

Kalau pemimpin dari spesis bodo maka para pengikut pun jadi budus...

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET