Sunday, March 7, 2010

Umno Dak Kira Siapa Baham Belaka

Mendengarkan kisah orang kampung ditindas dizalimi Umno, kita menjadi redah hati mengenangkan nasib mereka. Orang Pas atau sesiapa jua menentang UBN senantiasa menjadi makanan asasi puak zalim itu. Dinafikan pelbagai hak bantuan samada dalam bentuk dana wang atau subsidi berbentuk komoditi.

Rendah dan hinanya pandangan orang Umno terhadap Pas dan pembangkang. Sepertimana hina dinanya bangsa lain dimata orang Yahudi. Kitab mereka mengajarkan bahawa hanya bangsa Yahudi sahaja paling berhak mendapat kemuliaan disisi Tuhan dalam dunia ini.

Tetapi kita separuh terkejut beruk bila mendapati Umno turut menzalimi sesama mereka. Wujud persengketaan diantara puak-puak dalam Umno. Kita takkan terkejut sekiranya persengketaan sesama mereka amat zalim sepertimana budaya zalim yang diamalkan dalam bahtera reput Umno.

Desas-desus semakin kencang bahawa dalam diam kentut yang busuk itu Najib sudah tidak berlaga angin dengan Muhyiddin. Itu biasa dalam Umno. Umpama persengketaan di zaman purbakala. Siapa yang bijak, gagah, licik menipu dan zalim maka orang itulah nanti bakal menjadi pemimpin bagi kaum tersebut. Samalah dengan Umno.

Siapa keris paling panjang dalam Umno? Dialah 'raja' sebenar.

Demi Projek Dan Kroni, Kerajaan Umno Terengganu Menganiyai Ahli Sendiri


KUALA TERENGGANU– Perjuangan Umno hanyalah untuk projek dan Kroni, bagi mengumpulkan kekayaan peribadi, bukan untuk pembangunan dan rakyat.

-----skip-----

“JKKK yang menjadi dalang,”kata Faeezal, 25, apabila ditanya dimanakah peranan JKKK dalam menghadapi perobohan Kampung Paya Bunga baru-baru ini.
Beliau adalah seorang penduduk yang masih tinggal berhampiran Kg Paya Bunga, bakal menerima nasib yang sama tidak lama lagi.
Menurutnya, lebih 85% penduduk disitu adalah ahli dan penyokong tegar Umno, manakala rumah yang disewa oleh Ketua Wanita Umno kampong tersebut turut dirobohkan, tanpa sebarang pampasan.

-----skip-----

Encik Hussin Sulong, 63, dan isterinya, Puan Rahimah, 59, dinafikan hak menerima bantuan atap dan baiki rumah tersebut. Katanya, beberapa kali permohonan pernah dibuat dan bancian pihak berkenaan juga dilakukan tetapi kelulusan ‘tergantung’.

Semakan Buletin mendapati kedua-dua pasangan terbabit pernah menjadi ahli Umno yang aktif suatu masa dahulu dengan nombor keahlian Umno masing-masing 00734080 dan 00736041.-buletin.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET