Thursday, March 4, 2010

Anai-anai Dalam Pentabiran MB

Hebat semacam je tajuk artikel ni. Mana boleh main-main hal bawah tanah ni. Silap langkah kita baham tanah. Nanti dak pasal-pasal kena ISA. Kalau nak main biar sampai tahap macam para ADUN dan para MP Katak PKR yang baham pitih @ wang berjuta. Itu baru tahap pencacai angkat najis punya main bawah meja.


Sokseksoksek tak pernah hening, sentiasa segar berlegar. Puak Deris tak henti-hanti kacau 'rumah' AbgMad. Hakikatnya puak-puak pro-Deris telah, sedang dan tak akan berhenti melakukan onar dalam organisasi pentabiran kerajaan AbgMad, sehinggalah AbgMad 'tergolek dog'. Kerja-kerja 'mulia' berkenaan telah lama aktif cuma sekarang ia dikatakan akan dilipat gandakan.

Antara tektik kotor tersebut ialah dengan melarikan atau menjadi hak milikan atau melesapkan atau membaham (bahasa Ganu) aset-aset jabatan baik yang sekecil-kecil hingga ke besor-besornya. Bermakna ada aliran keluar duit perbendaharaan negeri tetapi 'benda' tak ada. Akan ada tangan halus yang memainkan peranan tanpa disedari dan sampai masa akan kecoh selepas menerima laporan audit negara.

Kerja-kerja kotor adalah mainan UBN. Sesama mereka lagi hebat tektik cas keting. Lagi dahsyat kesan atau bahananya. Antara dua pihak boleh menjerumus kegawang maut. Ugut maut SMS dah buat. Setpol MB sendiri buat praktikal maut dengan acu pistol pada orang awam.

Bila agaknya kerajaang perpaduang nak bertindak. Paling kurang mencipta spekulasi supaya sekam yang sedang membara bertambah panas hingga membakar UBN. Sekadar memperhati tak kemana rasanya kita. Tunggu dan lihat suatu amalan biasa, tak pernah berubah dari tektik lama.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET