Friday, March 26, 2010

Stuntman Ganu Kite

Lagak stuntman ini telah aku rakamkan sewaktu sedang menjamu selera disebuah warung. Sedang asyik menogok secawan kopi Radix tetiba aku terpandang nun kat atas bumbung sebuah bangunan bersebelahan beberapa orang stuntman memasang atap.


Bangunan ini adalah premis baru Balai Bomba Dungun terletak di Kuala Dungun setinggi 4 tingkat sedang dalam pembinaan.

Ralik aku perhatikan gelagat mereka tanpa menyedari ada suatu kekurangan dari aspek keselamatan bekerja di aras tinggi iaitu pemakaian 'safety belt'. Walau PPE taklah 100% lengkap tapi sekurang-kurangnya sediakanlah atau pakailah tali pinggang keselamatan bila bekerja pada ketinggian sepatutnya.

Mungkin menjadi budaya kita orang Melayu agaknya 'berjihad' sewaktu bekerja. Kalau mati syahid alhamdulillah tapi jika mati katak... sapa yang sosah yopp??!

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET