Sunday, August 21, 2011

Hotel Angkasa: Khayalan Bakal Jadi Kenyataan

Lebih lajak dari laju. Itulah fe'el pemimpin Malaysia. Siapa mereka? Semestinya gerombolan umno-apco. Semua hal nak jadi jaguh, nak tunjuk hebat, walau kemampuan ibarat langit dan bumi. Rusia dah nak bina hotel di angkasa, tapi Malaysia kembang pungkoq hanya sekadar hantar seorang rakyat Malaysia tumpang kapal angkasa Rusia ke angkasa. Huhh megah, hamba Allah tu balik je terus dapat pingat Datuk.

Begitu juga dalam hal menerajui negara. Mahu dipegangnya sehingga habis nyawa. Sanggup melakukan kerja-kerja jahat menyeleweng dan menipu dalam PRU hasil kerjasama rapat dengan rakan laknatullah mereka JPN dan SPR. Persis sikap yahudi, merekalah terbaik dan termulia dalam segala hal, orang lain dianggap binatang dan hina, walhal Allah menjanjikan tempat mereka kekal dalam neraka.

Kekadang kelakar juga mengenangkan sikap bangang dan bodo puak gerombolan ni. Pernah terjadi di Terengganu sewaktu zaman Deris Jusoh, beliau cuba mencipta sejarah tersendiri dengan menganjurkan pesta kutip sampah se-Terengganu. Maunya dicatat masuk dalam Giuness Book of Malaysia. Apa la punya bengong jugak, rupanya dalam Guiness Book pun banyak sampah.

FLOM tersenyum sensorang bila baca artikel kat bawah ni. Pasti jarinya sedang menggertap meja sambil mencongak berapa kali dia akan berpeluang menjejakkan kaki ke hotel angkasa nanti dengan mentekadarah duit cukai rakyat. Iyealah kalau cincin USD24 juta sesenang gitu je boleh beli, apalah sangat dengan bayaran RM2.9 juta untuk sekali 'flight' ke hotel angkasa. Pepandailah nanti Najib twist dengan muslihat hebatnya.

ZHUKOVSKY :- Sebuah hotel di orbit, penerbangan melawat bulan dan perjalanan mewah merentasi angkasa lepas adalah sebahagian daripada rancangan Rusia bagi memastikan negara itu tidak ketinggalan dalam industri pelancongan angkasa yang semakin berkembang.

:Syarikat Rusia, Orbital Technologies mendedahkan rancangan itu, minggu ini dengan memperkenalkan pakej perjalanan selama dua hari menaiki roket Soyuz serta penginapan lima hari di hotel angkasa lepas yang bernilai 600,000 pound (RM2.95 juta).

:Hotel unik itu akan dibina pada ketinggian 350 kilometer di atas Bumi serta akan dilengkapi kamera dan teropong bagi membolehkan pengunjung mengambil gambar dan melihat persekitaran angkasa lepas dengan lebih jelas.

:Menurut wakil syarikat itu, hotel angkasa yang dijangka dilancarkan pada 2016 itu akan dibina lebih selesa berbanding Stesen Angkasa Antarabangsa didiami angkasawan tetapi tetamu tetap perlu mengambil makanan menggunakan tiub dan mandi menggunakan span kerana ketiadaan graviti.

:Selain itu, Orbital Technologies juga merancang membawa pelancong melawat kawasan gelap bulan dan menjelang 2030, perjalanan ke planet Marikh pula mungkin diperkenalkan.
-sh

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET