Sunday, August 14, 2011

DS Mad Said Keturunan Myanmar???

Bagai menegak benang basah, AbgMad menafikan bn-umno-apco dengan kerjasama erat SPR dan JPN telah mendaftarkan beribu warga Myanmar (PATI) untuk memastikan kemenangan AbgMad umno-apco dalam PRU-13 nanti. Kalau telur dah dihujung tanduk, menyelam dalam kolam Indahwater pun sanggup. Iyea dak AbgMad?


Katanya, mereka ini adalah warga asal Malaysia yang menjadi pelarian ke Burma sewaktu zaman British dulu. Tak pernah pulak aku terbaca dalam buku sejarah sekolah rendah dan menengah perihal penghijrahan ni. Kalau di zaman Jepun menjadi buruh paksa keretapi maut mungkin ada tapi berapa persen sangat bilangannya. Manusia bangang mana lagi nak diperbodohkan oleh AbgMad melainkan orang umno-apco jua.

Nak elakkan daripada menjadi isu besar AbgMad sanggup keluarkan kenyataan bodo macam budak sekolah kelas tahanan. AbgMad memang low profil taraf budak kampung tapi takdelah setaraf se-low profil TGHA atau TGNA. Takde air kaki pun. Kekadang AbgMad suka buat lawak bodo. Boleh dikatakan semuanya ada isme bodoh lah.

Itu pasal lah kekadang sekali imbas nengok MadSaid ni macam ada iras-iras Burma je. Atau dia ni asal Burma tapi jadi pelarian ke Malaysia sewaktu zaman British dulu.

Nak pesan jugak kepada semua ahli Pas/PR di Kemaman khasnya dan di serata tempat amnya supaya 'keep your eyes on' geng-geng PATI ni. Takkan korang dak kenal camne rupa PATI, ingat MadSaid ingat PATI.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas penafian Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said mengenai dakwaan kewujudan pengundi warga asing dari Myanmar itu, sebaliknya memberitahu mereka asalnya warga Malaysia yang menjadi pelarian ketika zaman British sebelum dibawa balik ke negara ini dan diberi kerakyatan.

Ahmad turut menyifatkan PAS kini berada dalam keadaan tertekan sehingga membangkitkan isu berkenaan sedangkan isu itu bukan baru.

Mengulas lanjut, Abdul Wahid mendakwa, hakikatnya memang benar terdapat 5,000 lebih warga Myanmar diberi kerakyatan dan proses itu dilakukan di Langkawi, Kedah yang akhirnya mereka turut dibawa masuk ke negeri ini.

“Sebab apa proses dilakukan di Kedah dan mereka kemudian dihantar ke sini iaitu di kawasan Dun Kijal dan Air Putih? Perkara ini rancak dilakukan dalam kalangan pendatang asing tanpa izin (Pati) yang diberikan kad pengenalan. Ini adalah satu isu besar yang jadi isu negara.

“Soalnya sekarang, angka itu (pengundi warga asing) bertambah dengan banyak seolah-olah kemasukan itu memang dirancang dan satu lagi, saya mahu tegaskan mana ada orang Burma (Myanmar) keturunan Malaysia, paras rupa mereka pun Burma asli,” katanya.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET