Tuesday, August 16, 2011

Felda Terkapur

Maka tersebutlah cerita bahawa sang Felda si raksaksa zalim dan hisap darah rakyat (jahat macam si KOTOR ketuanya juga) telah tergolek jatuh terkapur macam ayam berak kapur. Teran tak keluar jugak taik, lebih dahsyat dari sembelit agaknya. Kena jentik dengan sang cengkerik yang bijak dan berani...hahaha..


Mahkamah tolak saman RM200 juta Felda terhadap Dr Tan

KUALA LUMPUR: Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur menolak saman fitnah sebanyak RM200 juta yang difailkan terhadap Pengerusi Jawatankuasa Displin KEADILAN, Dr Tan kee Kwong yang juga bekas Timbalan Menteri Tanah dan Pembangunan Koperasi.

Ia sekaligus merupakan kemenangan pertama buat KEADILAN dan akhbar milik parti itu, Suara Keadilan, yang disaman Felda kerana didakwa menyiarkan artikel berbaur fitnah.

Hakim Datuk Zabariah Mohd Yusof membuat keputusan itu kerana Felda gagal membuktikan bahawa Dr Tan yang membuat kenyataan tersebut dalam artikel yang disiarkan dalam akhbar berkenaan.

Felda juga katanya gagal memanggil wartawan yang menulis artikel itu.

Hakim Zabariah mengarahkan kos sebanyak RM70,000 kepada Tan, meskipun peguamnya Razlan Hadri Zulkifli dan Ho Kok Yew meminta RM100,000.

Dr Tan yang dilihat menitiskan air mata kegembiraan dengan kemenangan itu berkata, keputusan itu akan lebih menguatkan semangatnya untuk memperjuangkan kebenaran dan keadilan.

“Saya sangat berterima kasih kepada hakim, ini keputusan yang adil. Saya dan KEADILAN akan tetap perjuangkan untuk kerajaan yang lebih telus dan adil,”

“Hakim mengarahkan Felda membayar kos sebanyak RM70,000 kepada saya, tetapi kalau saya kalah Felda menuntut kos sebanyak RM100 juta,” kata beliau kepada Keadilandaily.

Pada 16 Ogos 2010, Felda dan anak syarikatnya, Felda Global Ventures Holdings Sdn Bhd memfailkan saman terhadap Presiden KEADILAN, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail, mantan Timbalan Presiden, Dr Syed Husin Ali, Editor Suara Keadilan pada masa itu Dzulkarnain Taib dan wartawannya, Rusnizam Mahat.

Ia kerana Suara Keadilan didakwa menyiarkan artikel berunsur fitnah dalam akhbar milik parti KEADILAN, ‘Suara Keadilan’.

Felda mendakwa akhbar itu telah menerbitkan dua artikel yang didakwa bersifat memfitnah pada 22 Jun 2010 dan 29 Jun 2010.

Felda mendakwa artikel pertama bertajuk “Felda Bankrap” dan artikel kedua berserta gambar bertajuk “Kontroversi” dan “Bina Bangunan RM662 juta Hanya Libatkan Tiga Individu” berunsur fitnah yang boleh menyebabkan reputasi plantif terjejas.

Pada 25 Januari lalu, Felda memfailkan saman terhadap Tan atas dakwaan memfitnah melibatkan artikel yang sama.

Felda mendakwa Tan mengeluarkan kata-kata fitnah tersebut semasa beliau ditemuramah oleh seorang wartawan Suara Keadilan, Faizal Zakaria beberapa hari sebelum 22 Jun 2010.-Kd

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET