Tuesday, February 10, 2009

Lima pejuang masih diburu polis

Lagi suspek rusuhan di Kuala Kangsar diburu

KUALA KANGSAR 9 Feb. - Polis sedang mengesan lima lagi lelaki yang disyaki terlibat dalam kejadian rusuhan di hadapan Masjid Ubudiah berhampiran Istana Iskandariah di sini Jumaat lalu.

Ketua Polis Perak, Datuk Zulkifli Abdullah berkata, sembilan yang ditahan pada hari kejadian telah dibebaskan dengan jaminan polis tetapi dikehendaki melapor diri di Mahkamah Majistret Kuala Kangsar, Rabu ini.

sumber: utusan maloya online

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------->>>>>>

Syabas kepada pihak polis kerana telah menjalankan tanggungjawab menjaga keselamatan dan ketenteraman awam di Perak pada tahap yang tinggi. Namun diharapkan pihak polis dapat melakukan tangkapan terhadap mereka yang benar-benar digelarkan pesalah. 

Polis difahamkan membuat tangkapan terhadap pendemo yang digelar 'perusuh' kerana mempertahankan kedaulatan undang-undang. Undang-undang yang dicabul rakus berselindung disebalik kuasa Sultan dan Istana Perak untuk mencapai maksud. 

Tapi pihak polis mendiamkan diri terhadap dalang 'rusuhan' yang sebenar iaitu TPM dan 4 orang pengkhianat kerajaan Perak yang dipercayai menyebabkan berlaku kacau bilau dan huru-hara di negeri Perak sekarang ini. 

Begitulah adat sistem atau undang-undang chauvinism di Malaysia sekarang bilamana insan yang benar menjadi tumpuan dan buruan manakala yang membuat onar dan penjenayah sebenar dibiarkan bebas dan berleluasa. Apakah dengan menaja rampasan kuasa dari Kerajaan PR Perak suatu perbuatan yang sah dari segi undang-undang? 


...tersenyum lebar dan puas apabila agenda rampasan terlaksana.

Sama-samalah kita lihat samada kebenaran pada yang hak atau kemusnahan terancang yang akan timbul. Berdoalah kita semoga Allah senantiasa bersama-sama dan menunjukkan kita jalan yang benar...

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET