Wednesday, November 28, 2012

Bandar Dungun Bakal Ada Velodrome

Aku tumpang bangga. Dungun bakal dibina sebuah velodrome lumba basikal. Semakin membangunlah bandar Dungun. Munasabah juga jika lokasi pembinaannya di Dungun mungkin kerana dua sebab iaitu pelumba ulung Malaysia yakni Zulhasni dan Exco Kemudahan Awam yakni Dato' Za'abar kedua-duanya adalah orang Dungun. Tak perlu LAH premis sukan ni dilonggok setempat kat Kuala Terengganu bimbang terkena aura Stadium Runtuh RM200 juta tu.

Apa yang aku percaya sebagaimana biasa pengumuman oleh Dato' Zaabar ni sekadar gimik politik sempena PRU-13. Contoh paling mudah adalah janji Kerajaan Negeri dan Persekutuan untuk membina Hospital Daerah Dungun yang baru BERTAHUN-TAHUN nan lalu. Tapi sampai la ni apa pun tarak hatta sebatang tiang pun tak terpacak.

MALANGNYA TAK BERBALOI JIKA PROJEK PEMBINAAN HOSPITAL INI TETAP DI MONOPOLI OLEH SANG ANAKONDA...

Kerajaan Terengganu bercadang melihat model velodrom di Melbourne, Australia sebelum memutuskan reka bentuk sebenar bagi pembinaan velodrom lumba basikal bernilai RM3 juta di Kampung Balai Besar, Dungun tidak lama lagi.

Veledrom lumba basikal yang akan dibina di Kampung Balai Besar, Dungun, mungkin mengikut model velodrom  di Melbourne, Australia.
Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Infrastruktur dan Kemudahan Awam negeri, Dato’ Za'abar Mohd Adib, berkata kemungkinan pihaknya akan melakukan lawatan ke Melbourne untuk melihat secara dekat reka bentuk velodrom di negara itu sebelum membuat ketetapan dan perkara susulan berhubung perkara itu.


"Kita diberi peruntukan RM3 juta bagi membangunkan projek itu, bagaimanapun peruntukan itu agak rendah dan peruntukan tambahan diperlukan. Bagaimanapun, mungkin kita bina velodrom asas sebelum kemudahan lain ditambah secara berperingkat.

 “ Buat masa ini, kerajaan negeri sedang dalam proses perbincangan dengan Jabatan Kerja Raya (JKR) mengenai reka bentuk velodrom yang akan dibina,” katanya kepada pemberita selepas mesyuarat exco negeri, di Wisma Darul Iman, semalam (17 Oktober).

 Dato’ Za’abar berkata, velodrom itu dibina untuk sesi latihan bagi pelumba negeri dan mencungkil bakat baru.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET