Monday, January 2, 2012

Polis Yang Haprak

Tak semua polis pundek. Makian ini ditujukan HANYA kepada polis yang celaka dan tidak bertanggungjawab, yang makan gaji buta, yang jadi barua umno-apco. Masih ada dan mungkin ramai lagi diluar sana polis yang amanah, baik dan betanggungjawab, kita doakan lah semoga HANYA kelompok ini sahaja mendapat keredhaan Allah dan diberi perlindungan olehNya.


Antara polis pundek ialah Ketua Polis Perak yang memberitahu media haprak umno-apco bahawa kecederaan dialami oleh Presiden PMIUM sehingga koma adalah disebabkan oleh dirinya sendiri. Bodoh tahap ikang dukang makan taik lah ni punya Ketua Polis. Takyah mengambing hitamkan sesiapa lah sehingga menampakkan kekambingan kamu tu tuan.

Seperti satu lagi kes Bekas Ketua Polis Terengganu yang pundek. Aswandi ditembak oleh seorang konstabel sawan babi atas alasan menyelamatkan diri walhal Aswandi berada jauh dari beliau. Datuk Ayub matian mempertahankan perilaku jahat macai bawahannya berserta menuding pada pembangkang.

Ringkasan kronologi tragedi Batu Buruk;

Mungkin sebahagian daripada kita ingin mengetahui bagaimana peristiwa hitam polis yang sepatut mengawal keamanan menggunakan pistol yang dimiliki untuk menembak orang awan bukan satu malah 4 das tembakan pada 8 September 2007.

Polis berkenaan pula memakai pakai seperti orang awam.. apakah haknya menembak sesuka hati. Media massa tidak pun menyebut perkara ini, malah Pendana Menteri bodoh kita yang selalu tidur (Tun selaku kata..) membuat ulasan seperti dalam mimpi.

10.30 malam FRU mula menembak water canon dan gas pemedih mata di kawasan antara ESSO dan Masjid Batu Buruk kira-kira lebih kurang 0.8 km dari tempat pentas didirikan.

Tembakan pertama ke arah orang ramai yang berkumpul di jalan ke Masjid Batu Buruk.

Tembakan water canon dan gas pemedih mata berterusan sehingga jam 1.30 pagi. 12.00 malam

Salah seorang Polis preman cuba menyelinap masuk dalam kumpulan orang ramai membuat provokasi dan dipercayai mengeluarkan pistol lalu menembak ke orang awan dan mengena dada Suwandi Abd Ghani (Binjai Rendah) menyebabkan kecedaraan parah.

Seorang lagi terkena percikan daripada beberapa tembakan dan tercedera di leher. Kedua2nya dikejarkan ke hospital
.

Kes Aswandi ni bila nak selesai? Si polis celaka sawan babi yang tembak orang takde nak didakwa tapi hamba marhean si Aswandi pulak dituduh menyerang polis. Apa ke jadah undang-undang Malaysia sekarang ni?

PGU 2012.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET