Monday, January 16, 2012

BR1M Rasuah PRU-13

Semalam aku hadir ke majlis Perasmian BR1M Parlimen Marang di Dewan Perpustakaan Awam Marang. Teruja jugak pasal seumur hidup ini baru pertama kali aku dapat 'gula-gula' dari kerajaan Gerombolan Bee End. Tak sangka pulak terpilih.

Seramai 200 orang dipanggil hadir ke fasa pertama ini yang melibatkan 4 DUN dalam Parlimen Marang, bukan sesaja rakyat dipanggil tapi dengan tujuan untuk di basuh a.k.a. "brainwash". Senator Man Bakor (calon tak laku) dijemput merasmikan program tersebut.

First time aku dengor Man Bakor berucap beb. Merapu, merepek, merewang, menjolok telinga dan bla..bla..bla.. Standard YB umno-apco tahap jakun duk puji melangit kerajaan... kerajaan mana??? kerajaan umno-apco-bn pukimak lah. Program kerajaan selalu disalahguna sebagai projek umno-apco, itulah perangai pemimpin jakun umno-apco duk ajor anok buoh bengong haprak bahawa harta kerajaan adalah harta umno-apco. Celaka 7 keturunan.

Dikalangan umno-apco Ganu pula Man Bakor digelar the Giant Killer kerana pernah menewaskan TGHH di Parlimen Marang dengan bantuan parasit BN. Pada aku dia ni takde tokoh langsung pun sebagai pemimpin. Dalam gagap-gagap pun bercakap kemain berdegar duk kutuk pemimpin pembangkang walhal ekor penuh taik. Aku tak pasti kenapa dia gagap mungkin dah kena angin ahmar kot pasal banyak sangat kutuk ulama.

Tenat bebenor dah umno-apco ning, bermacam cara 'haram' depa guna nak tarik undi. Duit BR1M bukan umno-apco yang punya tapi depa 'claim' seolah itu duit 'BAPAK umno" yang punya. Aku duk perati hadirin macam dak teruja langsung dengan pemberian tersebut kerana hadirin dah celik. Kecuali sekelompok kecil lebih kurang 7-8 orang penjilat-penjilat umno-apco duk bertepuk tangan setiap kali si YB bangang dan konconya berucap. Apa point aku dak tau setakat sepak tin kosong ada la.

Kesian Man Bakor dan dua tiga orang konconya kat atas pentas sana merayu-rayu para hadirin pangkah umno-apco termasuklah barua Pegawai Daerah menjilat pantat umno-apco puji menggungung intan payung calon tak laku tu. Rakyat diminta bersyukur dan pangkah bn-umno-apco dalam PRU13 kerana pelbagai jenis 'rasuah' telah dan sedang dihidangkan kepada rakyat dari masa ke semasa.

Tersengih aku sensorang dan rasa lega bilamana ramai dikalangan yang hadir tu berbisik dan bersuara," Mung beri aku ambik, tapi pangkoh, bukan umno-apco laaaa..."......

ASALKAN BUKAN UMNO.

BR1M bukan gula-gula PRU13
KUANTAN - Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) sebanyak RM500 bukan gula-gula Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) seperti mana yang didakwa sesetengah pihak.

Ahli Parlimen Paya Besar, Datuk Abdul Manan Ismail berkata, BR1M yang diberikan merupakan tanda keprihatinan kerajaan terhadap keperluan rakyat dan secara tidak langsung dapat meringankan beban ditanggung.

Menurutnya, agihan wang RM500 akan dijalankan dalam tempoh sebulan kepada penerima yang layak.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET