Saturday, September 24, 2011

Talibarut British: Nak Jadikan Negara Berpendapatan Tinggi

Mabuk tapei ke apa Najib ni? Ukur baju dibadan sendiri dulu, baru tahu langit tinggi ke rendah. Idea first class tapi perlaksanaannya third class. Selagi RASUAH dijadikan mahkota oleh haprak bn-umno-apco usah sembanglah pasal negara itu ini. Yang nyata akan berubah dan mengaut pendapatan tinggi hanyalah kroni dan talibarut celaka yang mengampu kamu sedangkan rakyat daif dan miskin tahap begitu juga sampai bila-bila menadah ihsan dan simpati umno-apco.


Negara berpendapatan tinggi mestilah sebuah negara yang telus dan tulus. Realitinya harta negara RM48 billion bocor akibat rasuah kerana talibarut umno-apco tamakkan fulus. Takyah bongkar banyak-banyak, jawab aje yang 48 billion tu dulu.

PETALING JAYA - Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata kerajaan komited dengan matlamat untuk menjadikan Malaysia sebuah negara berpendapatan tinggi tetapi usaha itu tidak dapat dilakukan oleh kerajaan secara bersendirian.

Menegaskan pentingnya mencapai status negara berpendapatan tinggi, Najib berkata golongan masyarakat yang terdiri daripada perbadanan, perusahaan, pekerja, cendekiawan dan penyelidik perlu mengumpulkan sumber kolektif mereka dalam memastikan matlamat itu direalisasikan.

Dalam ucaptama pada persidangan kebangsaan "Menjadikan Negara Berpendapatan Tinggi, Satu Realiti" di sini hari ini, Najib berkata: "Tiada siapa boleh meragui komitmen kerajaan dalam perkara ini, dan saya berharap persidangan hari ini akan menunjukkan bahagian lain masyarakat yang sama-sama berdedikasi dan bersedia memainkan peranan dalam memajukan ekonomi."

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET