Sunday, July 24, 2011

PRU: Biometrik.. Poodaah Pandikutty

Gambar ihsan Malaysiakini

Ini la ular besar. Pembohong bin Penipu. Tak jelak2 duk tipu. Orang kampung kalau dengar biometrik pasti tertanya2 menatang apa tu? Pastu habis2an puji konon najib-umno-apco hebat dan canggih.

Sebonarnya alat ni sekadar kosmetik sahaja konon opsyen kepada desakan BERSIH supaya menggunakan kaedah celup jari. Dakwat cap jari bernilai jutaan ringgit yang dibeli dulu telah dicampak dalam lubang begitu sahaja. Duit rakyat semua tu tapi SPR pun salahgunakan.

Dan sekarang alat Biometrik bakal memberikan keuntungan jutaan ringgit pula kepada kroni-kroni umno-apco yang membekalkannya kepada SPR. Apo nak dikato? Rakyat buto mato.

Apa peliknya alat Biometrik ni? Contoh kat JPN, KIOSK KWSP atau Bank semua ada. Anda boleh akses kat mana-mana pun. Oleh itu sekiranya engkau ada 4 nama dalam daftar ngundi palsu SPR di empat lokasi berbeza maka bolehlah engkau hadir dan kasi jari dan mengundi di semua lokasi tersebut. Jadi apa heran jika SPR nak gunakannya dalam PRU. Buang duit semata. Bengong bin Bangang Tan Sri SPR.

Najib bukan bodoh dalam hal tipu-menipu dan kerja-kerja jahat. Dia dan konco-konconya dah buat kajian awal terutamanya pak angguk SPR lahanat bahawa kegunaan sistem Biometrik bakal memberikan impak yang besar bagi mengekalkan kemenangan umno-apco di PRU-13 nanti, membuka lebih luas ruang dan peluang umno-apco untuk menipu dalam PRU, menutup mata dan tanggapan negatif rakyat terhadap kebengongan SPR.

Apa tujuan baru-baru ini reramai pekerja warga asing dikerah ke ibu negara bagi tujuan mengesahkan cop ibujari konon bagi tujuan pemutihan jika ianya tidak bersangkut pautan dengan sistem Biometrik? Terang lagi bersuluh awal-awal lagi rejim najib-umno-apco mendahului langkah penipuan dengan kerjasama Jabatan Pendaftaran dan SPR. Selepas ini kesemua pekerja asing dan PATI yang diberikan 'Kad Pengenalan' sudah pastinya layak mengundi dengan sistem Biometrik ini.

Bukan sahaja pengundi warga asing, malah mereka yang sebelum ini pro kerja-kerja jahat mengundi 3-4 kali dalam satu PRU akan dapat meneruskan kesinambungan tersebut.

Oleh itu pastikan dalam PRU-13 geng-geng keselamatan Pas/PR gunakan kaedah lama. Yakni jika kedapatan atau terjumpa dengan para penyangak bn-umno-apco cuba nak masuk ngundi 3-4 kali, jangan cakap banyak, kasi hentam je sampai lembik, lebih-lebih lagi pengundi warga asing. Amaran untuk mereka jangan nak memandai cuba masuk campur dan mengganggu negara orang.

Pas Ganti Umno 2011.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET