Wednesday, July 6, 2011

Duit Bapak Kau Ke Tu???

Lawak-lawak maharaja lawak.. naik geli betis aku mendengor cerita alhikayap kaum kerabat suku Hamman ni. Alkisah di sebuah mukim yang ada sebuah sekolah menengah atas bukit, seorang ahli Pas tahap gaban alah bisa tegal biasa mendapat bantuan wang persekolahan anak-anak.

Pelik bin ajaib pun muncul lah pada pemikiran puak apco ni kenapa orang kuat Pas pun boleh dapat bantuan jugak walhal duit tu selama hidup dalam kepercayaan orang umno-apco adalah bapak umno yang punya. So what the hell orang Pas nak mengada-ngada menonggek atas birai perahu layar apco pulak.

Tapi siapa yang dak tau hatta ulat dalam batu pun tau bahawa puak paria umno-apco ni bodoh bangang jenis bebal tahan dek kencingan lanun atasan umno-apco. Mereka dak tau bahawa orang kuat Pas ni pun ada kabel kuat dikalangan lanun pertengahan umno-apco. Walau dia tak diberi borang bantuan wang persekolahan oleh JKKK otak kering kat kampungnya tapi dia boleh dapatkan dari JKKK kampung bersebelahan.

So pada hari penyampaian 'wang rakyat' ini maka sekonyong-konyong penuh selamba orang kuat Pas ni hadir untuk menerima wang bantuan tersebut. Maka terkulat-kulat lah puak paria umno-apco ni tilik dari atas kepala ke bawah berulang kali macam dak percaya bahawa seorang ahli tegar Pas tercegat berdiri depan mereka dan akan beratur sebaris satu saf dengan mereka nanti.

Walhal yang duk tercengang terlopong tadi tu bukan pun orang lain bahkan teman sekampung tiap hari lepak duk semeja sewakaf kat tepi pantai. Tapi hari ni depa pandang orang kuat Pas ni macam alien baru turun ke bumi. Betul la lanun umno-apco dah set kan dalam kepala puak paria umno-apco bahawa harta negara ni bapak umno yang punya, iras-iras macam fe'el yahudi je.

Puak-puak paria umno-apco memang susah nak ubah pemikiran mereka kecuali golongan pertengahan yang ada sedikit pengetahuan dan pertimbangan. Apa ke jadah puak paria ni tanggung biawak hidup seumur hidup hanya sekadar mendapat habuan 0.80 sen sehari wang ihsan. Jika kepala penuh dengan taik selama itulah haluan hidup akan mengekori kemana arah tujunya kepala taik.

PGU 2011.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET