Thursday, July 7, 2011

Bersih 2.0: Molotov Cocktail Atau Pelita Raya???

Pada hari polis buat kenyataan akhbar tempohari, aku tertanya-tanya jugak kenapa tetiba jer keluar benda-benda EkorAyamBapak ni. Rasanya bukan aku sorang je musykil bahkan seluruh rakyat Malaysia yang sayangkan keadilan mempertikaikan berita tersebut. Alhamdulillah dengan hidayah Allah Ta'ala kepala hotak kita tidak termakan dengan fitnah dan keje-keje menipu umno-apco-bn dan talibarut mereka powlis. Bahkan semakin benci dan muak macam nak muntah melihatkan perbuatan mungkar dan keji umno-apco-powlis ni.


Telahan kita tepat kerana seorang sahabat blogger telah berjaya membongkar dan menitih satu persatu kerja-kerja bodoh dan tak logik serta tak masuk akal yang pihak kerajaan Rejim Najib lakukan.

Betullah. Cuba korang nengok Ekorayam tu, botol seragam, warna seragam, tali seragam bahkan isipadu pun seragam, botol bersih pulak tu, oppss lupa, mungkin sebab nak guna dalam program BERSIH so Ekorayam kena bersih jugaklah. Budus.

petikan dari Topeng Perak:

Molotov Cocktail ditemui dan ianya disyaki ada kaitan dengan Perhimpunan BERSIH 2.0. Tengok gambar betul-betul.


Posting ni sebenarnya aku nak buat 2-3 hari lepas sebaik berita keluar di media, tapi sebab banyak kerja lain dan kena luang masa sikit untuk buat research pasal molotov cocktail, aku hold dulu dan hari ni baru berkesempatan.

Ada beberapa kemusykilan.

Kenapa pada hari berkenaan, keluar beberapa berita yang boleh dikatakan "serentak" berkenaan dengan penemuan senjata merbahaya seperti molotov cocktail, pedang, parang, mercun dan lain-lain senjata merbahaya di seluruh Kuala Lumpur.

Keesokan harinya dan hari-hari seterusnya kisah macam dekat atas terus hilang. Ini filem box office ke atau kisah biskut chipsmore..?

Gua jugak heran, apakah molotov cocktail tersebut disediakan melalui pemberian tender membekal molotov cocktail daripada mana-mana pihak..?

Tutup botol semua warna Pink... Ada kena mengena dengan Puteri UMphorNO ke..?

Botol pun sepesen...

Paling best lepas aku buat research pasal molotov cocktail dengan bantuan pakcik google ialah - ade ke orang buat molotov cocktai dalam Botol Plastik..? Dan ade ke orang buat molotov cocktail pakai patrol je..?

Ini sangat lawak. Betul-betul tak macam kerja Ad-Hoc.

Pesanan pada pihak-pihak yang berkenaan iaitu pihak-pihak yang bersekongkol dengan Konspirasi menyediakan bahana-bahan tersebut dan mengaitkannya dengan BERSIH 2.0...

Lain kali kalau nak buat lawak, sila buat research dulu supaya lawak anda nampak "real". Bila lawak nampak tak "real", Polis pun nampak bodoh sebab Polis akan jadi Leader dalam menghi-lite berita ni pada media.

Lagi 1 nak tanya... 2 orang "Ahli Perniagaan" yang gunakan "tandas awam" pukul 4.30 pagi lepas tu "mengekori" 3 individu yang datang dengan Kereta Waja "Warna Kelabu" tu tak ambik no plate Kereta Waja Warna Kelabu tu ke..? Tak kan la ahli perniagaan pakai Handphone Nokia 3310 je..? Tak de gambar ke..?

Pertama kali dalam berita tak de kenyataan dari pihak polis - "Kepada sesiapa yang melihat kejadian atau ternampak individu atau kereta bernombor pendaftaran bla bla bla diminta menghubungi pihak polis bagi membantu siasatan".

Bila kenyataan macam tu tak de... Gua tau 110% berita tu cuma rekaan semata-mata. Polis pun menipu rakyat...

Lagi 1 nak tanya... Tokong China dekat Batu 14, Jalan Gombak Lama tu dekat area mana..? Gua tanya kaki nombor yang gila menurun sekor pun tak tau. Pelik.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET