Thursday, October 20, 2011

Menjelang 2020, Malaysia Akan Bankrap

Rupanya CheDet dah tau mungkin menjelang 2020 Malaysia akan bangkrap. Wawasan 2020 sekadar halwa minda bagi mempamirkan kehebatan pemerintahannya konon. Malangnya CheDet mudah lupa, dia lah pencetus kegawatan bakal membawa negara ke era kebangkrapan. Menjelang 2020, baka warisan pasti bertambah, sebaliknya negara kena lelong.


Melalui dasar penswastaannya (kosmetik ekonomi), para kroni umno-apco yang mengambil alih, telah memiliki atau menerajui syarikat-syarikat kerajaan dengan rakus dan pelahap menjadi lanun durjana membaham wang rakyat, menzalimi rakyat untuk mengaut keuntungan berlipat kali ganda. Semuanya adalah hasil asuhan dajjal ekonomi kolonial, jurang ekonomi antara golongan sederhana dan miskin semakin lebar dan ketara.

Hari ini hutang negara mencecah RM500 billion, bukan million. Memang inilah kerja manusia syaitan, kejahatan mengalahkan setan, membiarkan negara tergadai asalkan nafsu serakah mereka tertunai. Dan kepala kerajaan Malaysia kekal dengan kedegilannya melanyak sumber dan hasil negara untuk mengzahirkan kuasanya. Disamping membiarkan bininya meroyan sana sini berbelanja jutaan ringgit mengkontangkan khazanah negara.

Ayuh sedarlah semua pemimpin negara yang jahat dan korup. Berubahlah kamu dengan kebaikan dan kemuliaan, bukan senantiasa 24 jam menerima penghinaan dari rakyat marhaen. Jika enggan 100% meniru kegemilangan corak pentadbiran Kelantan atau Selangor, ambillah separuh dulu. Perbaiki sedikit demi sedikit.

Kasihanilah rakyat yang terbiar dan disingkir terus dari diari JKKK atau JPP.

Petikan dari YB Hj Khalid Samad di Dewan Rakyat;

"Kita melihat bagaimana kerajaan negeri menambah pendapatan negeri yang diperolehi dari hasil dan sumber asli, mengambil kembali hutang dari mereka yang telah berhutang serta menghapuskan budaya kroni.

"Sedangkan kerajaan pusat hanya tahu menambah hutang negara dan menurut kajian yang dilakukan oleh badan bebas mengatakan jika amalah defisit ini dilakukan oleh BN, maka pada tahun 2020 hutang negara akan meningkat RM1 trilion dan ia akan membawa negara ke arah kebankrapan," sambungnya lagi.

PGU 2011.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET