Saturday, April 3, 2010

PRK Hulu Selangor: Kadar Sewa Penginapan Mula Naik

Menjadi tradisi setiap kali PRK maka kawasan Parlimen atau DUN terlibat bagaikan lubuk emas kepada para pemilik hotel, chalet, rumah tumpangan dan seumpamanya. Inilah masa para peniaga dan pemilik premis beraktiviti mencekik darah dengan mengenakan caj yang amat tidak munasabah.


Sememangnya setiap orang masing-masing mesti mengambil kesempatan kerana setiap kita sedia maklum PRK adalah medan para pelobi politik menabur wang bagi meraih simpati dan undi. Kita teruja apabila parti pemerintah yakni BN menempatkan rata-rata pemimpin dan para petugas mereka di kediaman dan hotel mewah. Ramai berkata 'taiko besar' yang support duit dan segala kemudahan selama tempoh kempen untuk pihak BN.

Dulu kita sering berkata lantak dia oranglah nak pelahap duit tokei manapun hatta dari poket hartawan judi sekalipun tetapi kini perbuatan haram BN tersebut perlu kita tangani kerana ia melangsungkan kesinambungan pemerintahan BN menzalimi rakyat berpunca dari penggunaan hasil-hasil haram dan amalan haram.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET